MG Motor chce konkurować z Dacią Sandero. W tym celu na rynku pojawiła się czysto benzynowa wersja MG3 za śmieszne pieniądze.
Nie tak dawno debiutowało MG3 z napędem Hybrid+ – mały hatchback segmentu B z mocną hybrydą w cenie poniżej 90 tys. zł. To dobra oferta, sporo niższa niż w renomowanej Toyocie Yaris, której MG chce podbierać klientów. Mimo wszystko można było pomyśleć, że to nie do końca ten typ napędu, po który będą ustawiać się kolejki. Wtedy brak wersji czysto spalinowej mógł być odbierany jako niewykorzystany potencjał modelu MG3.
Teraz już wiemy, że ten potencjał zostanie wykorzystany. Włodarze marki MG Motor w Polsce zauważyli popyt na taniego hatchbacka z jak najprostszym napędem i wyszli klientom naprzeciw. Ze zwykłym benzynowym 1.5 bez turbiny MG3 może powalczyć o klienta z europejskim bestsellerem – Dacią Sandero. Podstawowa różnica między tymi autami leży w silniku. Chińczycy dają cztery cylindry i zero turbin, Dacia ma turbodoładowane R3. Dla jednych zaletą będzie ten pierwszy, dla innych ten drugi, ale najważniejsze, że w tej półce cenowej pojawił się wybór. MG nie ma jednak podstawowego atutu Sandero, czyli fabrycznego LPG.
Do chińskiego hatchbacka produkowanego pod brytyjską marką trafi motor o mocy 115 KM, który wkrótce zawita także do crossovera ZS. Obowiązkowo na pokładzie znajdzie się 5-biegowa skrzynia ręczna. Deklarowane spalanie 6,1 l/100 km oznacza, że zasięg na 45-litrowym zbiorniku będzie całkiem przyzwoity. Osiągi nie powalają, ale 10,8 s do 100 km/h i 185 km/h w miejskim aucie powinno wystarczyć. Jak zwykle MG Motor daje na swój produkt 7 lat gwarancji.
MG3 1.5 – ceny?
Spalinowe MG3 dostanie dwie wersje wyposażenia: Standard i Excite. Pierwszą z nich wyceniono na 73 500 zł, drugą na 79 900 zł. W podstawowej wersji auto ma ekran centralny 10,25 cala, klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, Android Auto/Apple CarPlay, tempomat i komplet systemów bezpieczeństwa. Wyjeżdża jednak z salonu na stalowych felgach i ma oświetlenie projektorowe z przodu. Dopiero w Excite klient dostaje LED-owe światła główne, automatyczną klimatyzację i alufelgi, a przy okazji także przyjemniejszą tapicerkę i sześć głośników. Nowe MG3 będzie oferowane w 7 kolorach, dopłata za lakier metalizowany to 2200 zł. Na start MG proponuje rabat: promocyjna cena wersji Standard to 70 990 zł, a Excite po uwzględnieniu zniżki kosztuje 77 390 zł.
Jak to się ma do Dacii? Sandero nadal jest tańsze – jego ceny zaczynają się od 61 300 zł za wersję Essential wyposażoną w niezbędne minimum. Droższy wariant Expression, silnik z LPG i komplet opcji podnoszą cenę do ponad 75 tys. zł. Mniej niż za MG, ale brytyjski wóz oferuje po prostu więcej bajerów. Moim zdaniem MG nie zbliży się do wolumenu jaki rok w rok notuje Dacia, ale czysto spalinowy wariant MG3 będziemy widywać na drogach zdecydowanie częściej niż jego hybrydowy odpowiednik.
Tekst: Bartłomiej Puchała
zdjęcia: materiały prasowe