Popularny crossover ZS Hybrid+ oraz sportowy elektryczny roadster Cyberster – te dwa modele MG Motor wkrótce pojawią się w polskich salonach.
Marka MG zadomowiła się już w Polsce i po zaledwie kilku miesiącach wdarła się do Top 20 najchętniej wybieranych marek na polskim rynku. Jest to zasługą trzech modeli: elektrycznego MG4 oraz dwóch SUV-ów: ZS i HS. Ten drugi właśnie wjeżdża do salonów w zupełnie nowej wersji, a pierwszy wkrótce pójdzie w jego ślady.
Jak na razie w naszym kraju sprzedaż MG ciągnie przede wszystkim większy HS, ale wraz z nową generacją ZS-a marka ma ambicje dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców. Ma w tym pomóc innowacyjny napęd Hybrid+ debiutujący niedawno w małym hatchbacku MG3. Poza tym nowy ZS ma być większy i znacznie bardziej sportowy niż dotychczasowy model.
Technologia Hybrid+ w nowym MG ZS
Przede wszystkim nowy ZS jest zrobiony według zupełnie innej koncepcji. Ma to być bardziej SUV niż mały crossover – większy zarówno na zewnątrz jak i w środku, a także bardziej dynamiczny. Z oferty zniknie dotychczasowa paleta silników, a zastąpi je jedna wersja hybrydowa.
Napęd ma cechy tradycyjnej hybrydy równoległej, czyli oba silniki mogą równocześnie lub osobno napędzać koła. Silnik spalinowy ma 102 KM i jest nieco w cieniu 136-konnego motoru elektrycznego. Moment obrotowy tego drugiego zapewnia imponującą dynamikę – ten dość przystępny cenowo samochód ma 197 KM i przyspiesza do 100 km/h w 8,7 s. Potrafi przy tym spalić średnio 5 litrów benzyny na 100 km.
Design, komfort i wyposażenie
Nowy model ma być trochę inaczej usytuowany na rynku, z tego powodu jego długość wzrosła aż o 11 cm, choć wysokość zmniejszyła się o 2 cm. Nowa stylizacja ma przyciągać wzrok – tego najbardziej brakowało poprzednikowi, którego karoseria jest estetyczna, ale pozbawiona cech charakterystycznych. W nowym modelu od razu widać imponujący grill zgodny z obecnymi trendami marki MG. Auto ma też lepsze proporcje, a przy okazji także większy 443-litrowy bagażnik.
Na polskim rynku nowy MG ZS Hybrid+ pojawi się w trzech wersjach: Standard, Excite i Exclusive. Już w pierwszej z nich auto ma nawigację satelitarną, ekran główny 10,25 cala i ekran zegarów 7 cali, łączność ze smartfonem przez Android Auto lub Apple CarPlay i wiele innych. Niestety ma też stalowe koła z kołpakami i kierownicę obszytą sztuczną skórą.
W kolejnych wersjach te elementy już nie występują – kierownica jest skórzana, a felgi aluminiowe (17 lub 18 cali). Auto zyskuje też większy ekran dotykowy, system keyless-go, wielofunkcyjną kierownicę, światła przednie LED czy przyciemniane tylne szyby.
MG ZS Hybrid+ – polskie ceny
Za tak wyposażony samochód w wersji Standard producent oczekuje kwoty poniżej 100 tys. zł – dokładnie 98 900 zł. Pośredni model Excite wyceniono na 107 800 zł, a topowy Exclusive na 116 700 zł. OK – auto jest droższe od poprzednika i to o kilkanaście tysięcy złotych. Mimo wszystko ciężko będzie znaleźć na rynku podobnego crossovera z mocną hybrydą w tak dobrej cenie. Nowy MG ZS powinien pojawić się w Polsce jeszcze tej jesieni.
Gorąca nowość – MG Cyberster
Tak, na ten model czekam z niecierpliwością, ale jeszcze w tym roku ma się pojawić w Polsce. O jego wadach i zaletach pisałem w artykule sprzed kilkunastu tygodni (Odsyłam do tekstu), więc teraz krótko. Poznaliśmy polskie ceny Cyberstera i wyglądają one następująco.
Szybkie przypomnienie: jest to elektryczny roadster z jednym lub dwoma silnikami, drzwiami otwieranymi do góry i baterią 77 kWh. Jego standardowa wersja Trophy ma silnik z tyłu i napęd RWD o mocy 340 KM. Taki model polski importer MG wycenił na 277 900 zł. Z kolei model AWD o mocy ponad 500 KM, który przyspiesza do 100 km/h w 3,2 s kosztuje 299 900 zł. Konkurencja? Brak – nikt w tej chwili nie oferuje czegoś podobnego, a wielkie firmy jak Porsche czy Alpine dopiero planują zagospodarować ten segment.
Na rok 2025 marka MG szykuje kolejnych kilka premier. Co to będzie – jeszcze nie wiemy, ale z pewnością warto śledzić poczynania chińskiego koncernu SAIC na polskim rynku.
Bartłomiej Puchała
fot. materiały prasowe
Komentarze 1