Site icon Motopodprad.pl

MG Motor wchodzi do Polski. Na początek trzy modele

MG.030.STUDIO.PR gigapixel standard width 1900px

Od 1 grudnia 2023 rozpoczyna się oficjalna działalność MG Motor w Polsce. W ofercie chińsko-brytyjskiej marki znajdują się dwa crossovery i jeden kompakt.

Jeśli kojarzycie markę MG, nie mylicie się. Kiedyś była to bardziej sportowa odnoga brytyjskiego Rovera, a jeszcze wcześniej – producent znanych na całym świecie sportowych roadsterów. Teraz marka ta wraca na polski rynek, ale w zupełnie innym stylu. Od kiedy prawa do MG kupił chiński koncern SAIC, jej wizerunek diametralnie się zmienił. Teraz MG chce być kojarzone z solidnymi i przystępnymi samochodami spalinowymi i elektrycznymi.

Choć w Polsce to nowość, samochody MG Motor są już na Europejskim rynku od 2011 roku. Ekspansja zaczęła się od kolebki marki – Wielkiej Brytanii, gdzie z czasem samochody MG Motor wyrobiły sobie opinię solidnych i wdzięcznych aut w rozsądnej cenie. Później marka stopniowo kroczyła na wschód, aż wreszcie dotarła do Polski.

MG TB 1939
Klasyczne MG TB z 1939 roku. Powstało mniej niż 400 sztuk tych aut.

Strategia na start jest prosta – zaoferować atrakcyjnie stylizowane samochody w dobrych cenach dodając standardowo gwarancję, serwis i assistance na 7 lat lub 150 000 km. Poniżej prezentujemy ofertę oraz cenniki poszczególnych modeli MG.

Nie tylko EV

Z trzech dostępnych na polskim rynku modeli aż dwa posiadają klasyczny napęd spalinowy. Mniejszy z nich, crossover ZS, ma konkurować z takimi autami jak Kia Stonic czy Ford Puma. Jego główne zalety to przestronne wnętrze, prostota konstrukcji i dobre wyposażenie. Pod maską klasyka – 1.5-litrowy motor wolnossący z 5-stopniową skrzynią ręczną lub 3-cylindrowe 1.0 turbo ze skrzynią 6-biegową (manualną lub automatyczną).

W Polsce będą dwie wersje tego modelu: Excite i Exclusive. Już w pierwszej z nich, wycenionej na 79 800 PLN (!), klienci dostaną światła LED, aluminiowe felgi 17”, łączność Apple CarPlay/Android Auto, tempomat, skórzaną kierownicę i wiele innych. W drugiej wersji lista wydłuża się m.in. o nawigację, wirtualne zegary, skórzaną tapicerkę i dobre audio z 6 głośnikami. Cena? Tylko 86 200 zł.

MG HS – SUV segmentu C

Drugi model też jest SUV-em, ale plasowanym nieco wyżej, w klasie kompaktowej. Jego targetem są liderzy segmentu jak Hyundai Tucson czy Volkswagen Tiguan. HS różni się od pozostałych modeli MG nie tylko wielkością, ale też filozofią. Konstruktorzy starali się zawrzeć w nim powiew segmentu premium stosując dużo lepsze materiały wykończeniowe i technologię pokładową. Dlatego system multimedialny jest tu szybszy i ma ekran lepszej jakości, kokpit wygląda bardzo estetycznie, a w standardzie jest armia systemów bezpieczeństwa.

Ten SUV o długości 4,6 m będzie kosztował w Polsce od 103 800 zł brutto. Silnik? Solidne 1.5 turbo o mocy 162 KM. Skrzynia będzie manualna 6-biegowa lub 7-stopniowa dwusprzęgłowa. W polskiej ofercie MG HS pojawią się trzy wersje – Standard, Excite i Exclusive. HS w najbogatszej opcji (na pokładzie pełna skóra, panoramiczny dach, oświetlenie nastrojowe, elektryczna tylna klapa etc.) wyceniono na 123 800 zł.

MG 4 – EV dla Kowalskiego

Wcale nie jest łatwo zrobić elektrycznego hatchbacka w rozsądnej cenie – niedawno sam przekonałem się o tym testując Volkswagena ID.3. Marka MG Motor ma jednak swoją koncepcję takiego modelu i jest to chyba najciekawszy samochód w ich gamie, przynajmniej na razie. “Czwórkę” posadowiono na zupełnie nowej platformie dostosowanej do architektury elektrycznej 400V, co oznacza szybkie ładowanie z mocą do 140 kW. Bazowe odmiany tego modelu mają silnik z tyłu, moc 170 KM i ponad 350 km zasięgu z baterii 51 kW. Już druga od dołu odmiana Comfort i trzecia Luxury mają większą baterię 64 kWh (zasięg 450 km) i moc 204 KM. Warto zwrócić uwagę na ceny – model Standard wyceniono na 125 200 zł brutto, Comfort 141 900 zł, a Luxury 150 600 zł.

Jednak moim zdaniem prawdziwy hit to górna część gamy MG 4. Znajdują się tam dwie wersje z baterią 77 kWh dającą sporo ponad 500 km zasięgu. Szczególnie ciekawy jest model XPower z dwoma silnikami i napędem AWD. Jego 435 KM i funkcja Launch Control powodują, że osiąga 100 km/h w 3,8 s. I to wszystko za 169 900 zł. A jeśli priorytetem jest zasięg istnieje wersja Long Range z największą baterią, silnikiem 244 KM i atrakcyjnym wyposażeniem za 165 900 zł. Jak na 2023 rok te ceny naprawdę mocno zbliżają MG 4 do tytułu “EV dla Kowalskiego”.

Przyszłość – MG Cyberster

Polska premiera marki MG Motor okraszona była pokazaniem nie tylko trzech modeli, które już od 1 grudnia trafią do salonów, ale także koncepcyjnego Cyberstera. Marka wraca do korzeni – to dwumiejscowy, sportowy roadster mający dawać maksymalną frajdę z jazdy w atrakcyjnym opakowaniu. To ostatnie udało się aż nadto – koncept wygląda zupełnie jak wersja produkcyjna, a ma podnoszone drzwi, pięknie wykonane wnętrze i bardzo efektowne oświetlenie, szczególnie z tyłu. W topowej wersji jego elektryczny napęd ma generować 540 KM przenoszone na obie osie. MG Cyberster pojawi się na rynku w 2024 roku i jedno jest pewne – będzie o nim głośno.

A jeśli chodzi o bardziej przyziemne plany marki MG, są one bardzo ambitne. Za kilka lat w ofercie będą znacznie więcej niż trzy modele. Chińczycy zamierzają obsadzić wszystkie najbardziej atrakcyjne segmenty wolumenowe, a ich samochody będą miały różne napędy – elektryczne, hybrydowe i spalinowe. Nie zabraknie miejsca dla czegoś nieprzeciętnego – oprócz opisanego wyżej Cyberstera w planach jest też pikap.

Sprzedaż w Polsce rusza 1 grudnia

Już w dniach 1-2 grudnia 2023 w czterech warszawskich salonach ruszają Dni Otwarte oraz jazdy próbne samochodami MG. Stolica i jej bezpośrednie sąsiedztwo (Nadarzyn) jest na razie jedynym miejscem na mapie punktów dealerskich, ale będą one szybko uzupełniane. Każdy salon będzie wyposażony w ASO marki, a na koniec 2024 roku sieć ma liczyć prawie 40 punktów rozsianych po wszystkich województwach. Za dystrybucję samochodów MG Motor odpowiada Grupa PGD.

Podsumowując, marka MG ma plan i klarowną strategię na rozwinięcie skrzydeł także w Polsce. Nasz kraj ma pomóc przebić barierę 200 tysięcy sprzedanych samochodów MG na rynku europejskim w ujęciu rocznym. Bardzo atrakcyjne ceny poszczególnych modeli na tle konkurencji przyciągają uwagę nie tylko klientów, ale i dziennikarzy, a należy pamiętać o 7-letnim okresie gwarancyjnym i serwisowym. To mocny argument przemawiający za ofertą MG Motor w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na możliwość przetestowania wyżej wymienionych aut.

Tekst i zdjęcia: Bartłomiej Puchała

Exit mobile version