Delaerzy MG zaczynają zbierać zamówienia na roadstera Cyberster, a pierwsze auta powinny dojechać do Polski w najbliższych tygodniach.
Niecałe trzy miesiące temu MG Cyberster w formie produkcyjnej trafił do sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Teraz czas na inne europejskie kraje, w tym Polskę. Model ten nie będzie z pewnością w czołówce bestsellerów, ale stanowi ważną cegiełkę w budowaniu wizerunku SAIC i marki MG w Europie. Jest to symboliczny powrót brytyjskiej marki do wytwarzania samochodów sportowych. Właśnie takie wozy jak MG TC czy późniejsze MGB i MGF stworzyły tożsamość firmy, na kanwie której teraz Chińczycy z SAIC chcą podbijać Europę.
Nowością w Cybersterze jest napęd. To pierwszy masowo produkowany elektryczny roadster na świecie. Tym samym MG otwiera nowy segment rynku, który inne firmy dopiero planują zagospodarować. Styliści z londyńskiego Advanced Design Studio postarali się, aby pierwszy od wielu lat roadster MG był prawdziwym „halo carem”. Tak określa się model, do którego nabywcy tańszych aut w gamie mogą aspirować, i który prezentuje pełnię możliwości technologicznych producenta. Efektowna sylwetka dwumiejscowego roadstera wygląda równie dobrze z dachem i bez. Jest dynamiczna, a jednocześnie nie sugeruje od pierwszego momentu jaki napęd jest pod maską. Bateria w podłodze nie zaburzyła tu klasycznych proporcji, które wzbogacają efektowne rozwiązania jak kształt tylnych świateł czy podnoszone do góry nożycowe drzwi.
Napęd
Cyberster może mieć jeden lub dwa silniki (RWD lub AWD), moc do 503 KM, moment obrotowy do 725 Nm i potrafi wykonać sprint do 100 km/h w 3,2 s. Mowa o topowej wersji GT, tej z dwoma silnikami. W podstawowej odmianie Trophy Cyberster ma 340 KM i 475 Nm. To wystarcza do osiągania „setki” w czasie 5 s. Zasięg na baterii o pojemności 77 kWh wynosi 508 km dla Trophy i 444 km dla GT. Nie jest to jednak model, w którym wydajność gra główną rolę. To auto ma przede wszystkim sprawiać przyjemność z jego posiadania.
Cenniki MG Cyberster
Na polskim rynku oferta jest analogiczna jak na Wyspach Brytyjskich. W sprzedaży będą obie wersje napędu, a ich wyposażenie jest kompletne. Różnią się tylko kilkoma elementami, w tym rozmiarem i wzorem kół. Podstawowy model ma felgi 19 cali, topowy 20 cali. Konfigurator daje też możliwość wyboru koloru nadwozia (5 lakierów), materiałowego dachu (czarny lub bordowy) i tapicerki (czarno-bordowa lub szara-jasnoszara).
Cena MG Cyberster Trophy w Polsce wynosi 277 900 zł brutto. To wariant RWD z silnikiem o mocy 340 KM i większym zasięgiem. Topowa odmiana AWD z mocą 503 KM i zasięgiem 444 km kosztuje 299 900 zł. Ta cena za bardzo nie wzrośnie, bo oprócz kolorów lakieru i dachu nie ma za co dopłacać. Konkurencja? Na razie brak, ale już za rok zobaczymy elektryczne zastępstwo Porsche serii 718. Swoje sportowe coupe na prąd buduje także konsorcjum Alpine-Lotus.
Tekst: Bartłomiej Puchała
zdjęcia: materiały prasowe