• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Mercedes V250d – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/01/2022
w Nowe
0
Mercedes Klasa V 9

Mercedes Klasa V 9

277
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Z busami jest tak, że jeżdżąc nimi na co dzień masz do nich sporo wyrzutów, bo w końcu służbowe auto w takiej formie kojarzy się tylko z ciężką pracą. Ja busami podróżuję od czasu do czasu i taki Mercedes Klasy V troszkę mnie fascynuje.

Jako, że to nie pierwsza przygoda naszego bloga z busami spod znaku gwiazdy postanowiłem tekst podzielić na kilka wad i zalet. Żołnierskie, lecz subiektywne porównanie na pewno Wam się przyda. A jak wolicie tekst w formie standardowej to klikajcie tutaj.

Warto przeczytać

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Peugeot 308 Hybrid – wady i zalety

Zalety Mercedes V250d:

1. Kompaktowe rozmiary

Codzienne użytkowanie busa w mieście nie należy do najprostszych zadań. Zwłaszcza gdy Twoim otoczeniem jest duże miasto. Wąskie uliczki, ciasne parkingi i niskie garaże mogą powodować lekki problem.

Mercedes V Klasy na szczęście jest tak zbudowany, by w większości przypadków nie sprawiał problemów. Ja traktowałem go jako auto na co dzień i ani razu nie musiałem modyfikować swoich planów. Na potwierdzenie moich słów wymiary testowanego auta: 5,12 m długości i 1,95 m wysokości.

2. Jazda jak osobówką

Trochę argumentów podałem akapit wyżej, ale w tym podpunkcie mam na myśli specyfikację testowanego egzemplarza. Silnik diesla o oznaczeniu 250d to idealny kompromis pomiędzy osiągami, a ekonomią. W końcu 190 KM i 440 Nm to niemało.

Ten spory bus wyposażony w automatyczną skrzynię biegów idealnie sprawdzał się w trasie, gdzie auto spalało około 7-8 litrów ropy. Z dużym bakiem jego zasięg był ogromny. Co ważne, nawet w mieście spalanie nie rosło dużo bardziej – max 9 litrów na 100 km.

3. Możliwość konfiguracji

Wydaje się, że nowoczesne koncerny dla indywidualnego klienta są w stanie przygotować prawie wszystko i ciężko znaleźć dwa identyczne egzemplarze danego modelu.

Trochę w tym racji, ale dopiero w przypadku samochodów użytkowych ten wachlarz możliwości jest ogromny. I nie mam tu na myśli koloru, wersji silnika czy wyposażenia. W V Klasie możecie wybrać długość, napęd, wysokość lub ustawienie siedzeń. Tym razem miałem do dyspozycji nadwozie w wersji długiej z sześcioma osobnymi fotelami bez napędu 4matic. Wcześniej jednak każda z testowanych sztuk była zupełnie inna.

Wady Mercedesa V250d:

1. Wysoka cena

Mimo, że Mercedes od lat jest na rynku aut użytkowych i są one odrębną marką od osobówek to ceny samochodów z tej grupy nie należą do najtańszych. V klasa przoduje w tej hierarchii ponieważ stoi wyżej niż bliźniacze Vito.

Sama deska rozdzielcza wygląda bliżej auta osobowego niż dostawczego. Różnicę potwierdza też wykonanie, a co za tym idzie i dużo wyższa cena!

2. Potoczny wygląd

Szeroka gama i możliwość konfiguracji nie wpływa jednak na wygląd aut z tej grupy. Mimo różnicy cen z zewnątrz nawet najlepiej doposażona V klasa może wyglądać tak samo jak sporo tańsze Vito. Unifikacja ma oczywiście swoje zalety, ale mimo wszystko kupując V-kę wolałbym widzieć różnice.

A najlepiej, żeby sąsiad ją zauważył !

3. Tylny napęd

Dla petrolhead’ów wzmianki o RWD podnoszą bicie serca. Uwierzcie, że na śliskiej drodze jazda pustym busem również podnosi ciśnienie, ale nie do końca w przyjemny sposób. Po prostu w takiej wersji V-ka czasem nie da rady.

Dla świętego spokoju dopłaciłbym do wersji z napędem 4×4, ponieważ bezpieczeństwo i święty spokój jest najważniejszy.

Od czasu do czasu naprawdę lubię pojeździć busem, bo większość z nich jeździ już jak osobówki. V250 d jest tego najlepszym przykładem, więc traktuje ją nie tylko jak roboczego woła, ale pełnoprawne auto!

Konrad Stopa
Fot. Karol Tynka Pictures

Tagi: klasa vMercedesmercedes klasy vmercedes v250dv250d
Poprzedni post

Niecodzienny Citroen C5 X już w Polsce – od 135 900 zł

Następny post

Elektryczny Peugeot e-308 w 2023 roku

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Honda Jazz Crosstar 4

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
16/05/2022
0

Honda Jazz Crosstar, to próba ocieplenia i unowocześnienia modelu, który kojarzy się z miastem i dość starszym klientem. Dzięki terenowej...

volvo xc40 recharge 01

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Autor Redakcja Motopodprad
13/05/2022
0

Volvo zadeklarowało iż od 2030 roku wszystkie ich modele będą w pełni elektryczne. W ciągu najbliższych 8 lat Szwedzi chcą...

Peugeot 308 Hybrid225 5

Peugeot 308 Hybrid – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
09/05/2022
0

Peugeot 308 nowej generacji przebojowo wbija się na europejskie ulice. W Polsce pojawiając się na mieście robi pozytywny szum i...

Cupra Formentor 32

Test: Cupra Formentor Hybrid 245 KM – spiłowane pazurki

Autor Konrad Stopa
04/05/2022
1

Cupra Formentor to nowy pomysł na przyciągnięcie klientów do tej świeżej marki. Ten nowy model ma łączyć popularność SUVów z...

Następny post
e 308

Elektryczny Peugeot e-308 w 2023 roku

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.