Mercedes przywróci Maybacha

Dwa lata temu Mercedes-Benz ogłosił koniec superluksusowej marki Maybach. Teraz oficjalne stanowisko koncernu wskazuje na chęć powrotu Maybacha, ale w trochę innej formie…

Po zakończeniu produkcji Maybachów 57 i 62 (zdj. prod.) najbardziej luksusowym modelem koncernu Daimler AG stał się Mercedes klasy S. Okazuje się jednak, że dla klientów ta flagowa limuzyna “gwiazdy” jest jednak zbyt zwyczajna. Producent zamierza więc po raz drugi wskrzesić Maybacha (ostatni raz miało to miejsce w 1997 roku), ale nie jako osobną markę, tylko najbardziej luksusowe oznaczenie Mercedesa klasy S. Szczegółów jak tak auto miałoby wyglądać i co mieć pod maską na razie nie znamy. Pewnym jest natomiast to, że Daimler zamierza dobrze zarobić – na najbogatszych tego świata.

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą oraz Hyundai i30 1.4, zwany przeze mnie pieszczotliwie Nissanem. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...