Sportowe wersje dostępne są aktualnie w każdym modelu, więc nie dziwią szybkie SUVy w dużym lub małym formacie. Mercedes odświeża właśnie GLA 45 S z napędem 4×4.
Zmodernizowana wersja przynosi przemodelowany przód z herbem AMG na masce. Pojawiły się też nowe światła z przodu i z tyłu, które w całości korzystają z technologii LED. Z profilu, GLA 45 S 4MATIC+ prezentuje się z potężnym wykończeniem nadkoli, które teraz są lakierowane na kolor nadwozia (wcześniej były czarne). Auto standardowo wyposażone jest w 20-calowe obręcze kół oraz zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym. Z tyłu znajduje się okrągła, podwójna końcówka układu wydechowego i jasno widoczny spojler dachowy, co jednoznacznie wskazuje na to, że mamy do czynienia z najmocniejszą wersją GLA.
Wewnątrz pojazdu pojawiła się ciekawa kierownica AMG Performance nowej generacji. Przyciski AMG na kierownicy pozwalają kierowcy na sterowanie kluczowymi funkcjami i programami jazdy. Są one czytelne i intuicyjne w obsłudze. Na pokładzie pojawił się też świeży system informacyjno-rozrywkowy MBUX, który jest jeszcze bardziej atrakcyjny niż wcześniej. Użytkownicy mogą bezprzewodowo korzystać z interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. Poprawiono również łączność dzięki wyższemu natężeniu prądu na portach USB i dodatkowemu portowi USB-C.
Napęd 4matic i 421 KM
GLA 45 S 4MATIC+ jest wyposażony w mocny 4-cylindrowy silnik turbo o mocy 421 KM (500 Nm). Ten kompaktowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna pojazdu została ograniczona do 270 km/h. Oprócz imponującej mocy, jednostka 2,0-litrowa AMG charakteryzuje się szybką reakcją na gaz. Napęd jest przekazywany poprzez 8-biegową skrzynię dwusprzęgłową AMG SPEEDSHIFT DCT.
Standardowy tryb jazdy RACE i w pełni regulowany napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z systemem AMG TORQUE CONTROL mają znaczący wpływ na dynamikę jazdy. Tylna przekładnia składa się z dwóch elektronicznie sterowanych sprzęgieł wielopłytkowych, z którymi każde jest połączone z wałem napędowym tylnej osi. Taka konstrukcja pozwala na elastyczne rozprowadzanie momentu obrotowego nie tylko między przednią a tylną osią, ale także indywidualnie pomiędzy lewym a prawym kołem tylnej osi.
Cen jeszcze nie znamy
Konrad Stopa
fot. Mercedes