Mercedes G63 AMG 6×6 hitem sprzedaży w… Polsce

Ta absurdalnie droga i mało racjonalna Bestia sprzedaje się jak ciepłe bułki w kraju nad Wisłą. Rozumiecie coś z tego, bo ja nie… 

Mercedes G63 AMG 6×6 został stworzony, jak mogłoby się wydawać, z myślą o bardzo bogatych miłośnikach jazdy pustynnej w Arabii Saudyjskiej. Cóż, jak widać nadaje się równie dobrze do pokonywania leśnych podmokłych gruntów w Polsce, bo nasz kraj przewodzi Europie pod względem sprzedanych egzemplarzy tego auta. Do tej pory siedem G63 AMG 6×6 znalazło właścicieli w Polsce, a to na pewno nie koniec.

Pieniądze, jakie trzeba wydać, żeby stać się właścicielem tego potwora to przeszło 2,2 miliona złotych. Co ciekawe, w Polsce bardzo skoczyła też sprzedaż G63 i G65. Tylko w tym roku sprzedano aż 23 egzemplarze tego auta. 16 właścicieli znalazły też “zwykłe” G-klasy.

Kawał mięsistej terenówki, jaką jest Mercedes G63 AMG 6×6 napędza 5,5-litrowe V8, które osiąga 538 KM! Samochód posiada aż 5 dyferencjałów i stały napęd na wszystkie 6 kół. Całość waży 3775 kg i potrafi rozpędzić się do 100 km/h w około 6 sekund. I to wszystko będziemy mogli spotkać na polskich drogach. Coraz częściej!

 

Adam Gieras

fot. materiały producenta 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)