Mercedes do modeli GLA oraz CLA dorzuca warianty plug-in

Idąc tropem modernizacji oraz elektryfikacji gamy modelowej i zaraz przed wprowadzeniem na rynek nowej generacji modelu GLA, Mercedes wprowadza wersje hybrydowe.

Takowe wersje będą bazować na turbodoładowanej jednostce o pojemności 1.3 litra sprzężonej z 75-kW silnikiem elektrycznym. Sumaryczna moc ma być na poziomie 215 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego. Jednak sam silnik spalinowy generować będzie zaledwie 158 koni mechanicznych znanych z modeli o oznaczeniu 200. A 101 koni mechanicznych pochodzić będzie z silnika elektrycznego. Całość przenoszona będzie na asfalt za pomocą ośmiobiegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Silnik elektryczny zasilany będzie z baterii o pojemności 15.6 kWh. Pozwalać to ma Mercedesom w zależności od modelu na pokonanie nawet do 70 kilometrów wyłącznie na energii elektrycznej. Dodatkowo zastosowanie nowego systemu łączącego system nawigacyjny z ograniczeniami prędkości oraz trybami jazdy ma wyciągnąć jak najwięcej możliwości z zastosowania silnika hybrydowego.

Samo ładowanie z gniazdka może odbywać się za pomocą ładowarek DC 24kW i naładowanie samochodu z poziomu 10% do 80% ma zajmować zaledwie 25 minut.

Dodatkowo w celu zminimalizowania ubytku przestrzeni bagażowej na rzecz baterii zintegrowano bak paliwa z tylną osią. Tym sposobem przestrzeń w bagażniku została minimalnie zmniejszona zachowując przy tym jak największy bagażnik.

Nowe modele będą sprzedawane z oznaczeniami CLA 250e oraz GLA 250e. Ceny w Polsce jeszcze nie są nam znane.

Paweł Zaorski
fot. Mercedes

Dyskusja

komentarzy

Paweł Zaorski

Fanatyk i miłośnik motoryzacji każdego rodzaju. Od dziecka fascynował się samochodami. Kocha szybkie samochody i fascynują go nowinki motoryzacyjne. Wielki fan youngtimerów i super samochodów. Praca w redakcji to zwieńczenie jego dziecięcych marzeń. A dzięki Motopodprąd w końcu może je spełniać.