Mercedes C450 AMG Sport przed C63 AMG?

Zanim na rynku zadebiutuje ostra C-klasa C63 AMG, Mercedes zamierza wprowadzić do oferty trochę mniej ekstremalną wersję C450 AMG Sport. 

Nowy silnik ma dostarczyć więcej emocji od stosowanego w wersji C400 i wyostrzyć apetyt na C63 AMG. Jego parametry wyglądają na papierze bardzo obiecująco. 3-litrowe V6 twin turbo wyprodukuje 367 KM. Producent nie podał na razie dokładnych osiągów, ale zakładam, że będą zacne.

Wiadomo już, że nie będzie to pełnoprawne AMG, dlatego inżynierowie opracowują do niego napęd RWD na koła tylne oraz  wszystkich kół – 4MATIC (C63 AMG ma mieć napęd tylko na tylne koła). Nie ma na razie informacji czy auto dostępne będzie tylko w wersji sedan czy może także kombi, coupe i cabrio. Wiadomo, że do produkcji wejdzie w 2015 roku.

Adam Gieras

źródło: autocar.co.uk

fot. materiały producenta, autocar.co.uk

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)