• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Mercedes-Benz Klasy G po lifcie

Adam Gieras Autor Adam Gieras
04/05/2015
w Newsy
0
1409

1409

180
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Który to już lifting poczciwej Gelendy? Tego nie pamiętają chyba nawet najstarsi górale. Tym razem zmiany facjaty są jedynie symboliczne, a zdecydowanie więcej wydarzyło się pod maską.

Warto przeczytać

Spadek sprzedaży aut w Europie

Ford Focus może zniknąć z rynku

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Facelifting to w tym przypadku określenie trochę jednak na wyrost. Ale dobrze – jedno z najdłużej produkowanych aut świata starzeje się z honorem. Producent postanowił jednak tu i ówdzie przypudrować niedoskonałości. Mamy więc lekko zaokrąglone nadkola i atrapy zderzaków, odmłodzony wygląd zegarów w środku i kilka nowych kolorów lakieru (m.in. Solarbeam, Tomato Red czy Alien Green).

To, co pewnie zainteresuje Was najbardziej to całkiem nowy silnik pod maską. A pochodzi on z nie byle jakiego auta, tylko z AMG-GT. 4-litrowe V8 generuje w Gelendzie „tylko” 422 KM i 610 Nm, co pozwala na złapanie pierwszej setki w 5,9 sekundy. Oczywiście dla tych, którym to nie w wystarczy (są w ogóle tacy?) producent utrzymał w produkcji 5,5-litrowe G63 AMG, które teraz otrzymało dodatkowy zastrzyk 27 KM. W efekcie ten mocarz legitymuje się mocą aż 571 KM, co pozwala mu urwać dodatkowe pół sekundy podczas rozpędzania od 0 do 100 km/h.

Ale na tym nie koniec. Mercedes ma przecież w ofercie coś całkiem abstrakcyjnego. G65 AMG, czyli 630 KM i 1000 Nm. W tym przypadku 100 km/h na budziku pojawia się już po 5,3 sekundy. Aby trochę ochłonąć dodam, że silnik wysokoprężny, choć otrzymał również spory zastrzyk mocy, pręży muskuły głównie momentem obrotowym. W G350 było 211 KM i 540 Nm, a jest 245 KM i aż 600 Nm!!!

Nowe Gelendy pojawią się w salonach jeszcze w lecie br. Ten samochód nigdy nie przestanie mnie zadziwiać. A Was?

agier

 

4151
4151
3170
3170
2216
2216
1423
1423

 

 

Tagi: aktualnościfaceliftinggaleriagelendaliftingMErcedes-Benzzdjęcia
Poprzedni post

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI LPG

Następny post

Znalezione: Audi 100 C3 – zdrowy nałóg

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

05 New 500

Spadek sprzedaży aut w Europie

Autor Paweł Oblizajek
25/06/2022
0

W Europie rynek motoryzacyjny w dalszym ciągu przeżywa kryzys. Samochody spalinowe odnotowały spory spadek sprzedaży. Elektryki zaś zaskakują coraz większą...

Ford Focus może zniknąć z rynku

Ford Focus może zniknąć z rynku

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Ford planuje prawdziwą rewolucję modelową. Nie tak dawno informowaliśmy o zakończeniu produkcji Mondeo, a teraz okazuje się, że do grona...

peugeot 408 2023 17

Peugeot 408 – wizja sportowego SUVa

Autor Konrad Stopa
24/06/2022
0

Zapowiedzieli niedawno nowy model i dotrzymali słowa. Peugeot 408 to najnowszy wyrób Francuzów. Będzie to kolejny SUV o dynamicznym nadwoziu,...

Mazda chce zadbać o środowisko

Mazda chce zadbać o środowisko

Autor Paweł Oblizajek
20/06/2022
0

Troska o środowisko oraz elektryfikacja pojazdów to tematy bardzo modne w ostatnim czasie. Chociaż o słuszności tego typu działań często...

Następny post
audi 100 c3 06

Znalezione: Audi 100 C3 - zdrowy nałóg

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.