Mercedes-Benz E300de – tryby jazdy hybrydowej

Krótki film podsumowujący wady i zalety Mercedesa E300de oraz możliwości jego napędu hybrydowego typu plug-in.

Mercedes klasy E to samochód naszpikowany elektroniką. Opisanie wszystkich jego funkcji to temat na książkę, a nie artykuł czy krótki film. Da się jednak streścić w kilku minutach nagrania najważniejsze informacje o napędzie hybrydowym klasy E300de. Dla przypomnienia: auto ma silnik diesla 2.0 194 KM plus elektryczny 122 KM. Z tyłu są baterie, a gdzieś pośrodku system rekuperacji energii podczas hamowania. Producent przewidział 4 tryby jazdy: Hybrid, E-mode, E-save i Charge.

Na pełnej baterii można bez włączania silnika spalinowego przejechać około 30 kilometrów. W filmie starałem się ująć jak w poszczególnych trybach współpracują oba silniki Mercedesa i jak wygląda wykres spalania chwilowego i średniego. Pełny Test Mercedesa E300de w osobnym materiale już niedługo.

Bartłomiej Puchała

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.