Site icon Motopodprad.pl

Odświeżona Mazda MX-5 Miata zadebiutowała w Japonii

Mazda MX-5 Miata

Kultowy japoński roadster doczekał się nowych reflektorów, odświeżonego infotainmentu oraz mocniejszej jednostki napędowej. Kiedy odmłodzona Mazda MX-5 Miata trafi do Europy?

Nowa Miata wyróżnia się nowymi reflektorami LED, które łączą również w sobie światła do jazdy dziennej. W poprzedniej wersji były one zamontowane w zderzaku, a z każdym rokiem wypadały coraz gorzej na tle rozwijającej się konkurencji. Tylne światła również doczekały się niewielkich zmian i prezentują się teraz nieco bardziej zadziornie. Warto także wspomnieć, że nowa MX-5 w większym stopniu korzysta z LED-ów, które znalazły się nawet w kierunkowskazach.

Mazda zmodyfikowała nieco przedni grill, aby mógł on pomieścić czujnik radarowy dla adaptacyjnego tempomatu z inteligentnym wspomaganiem hamowania. Ten sam system automatycznie zatrzymuje samochód podczas cofania z prędkością do 15 km/h, jeśli wykryje jakiś obiekt na swojej drodze. Całość zmian dopełnia nowy lakier Aero Grey Metallic oraz dodatkowe wzory dla 16- i 17-calowych felg.

Zdecydowanie przestarzały system inforozrywki ustąpił miejsca 8,8-calowemu ekranowi, który mogliśmy zobaczyć m.in. w Maździe 2 i CX-3. Nowy wyświetlacz nie tylko prezentuje się lepiej, lecz korzysta z nowszego systemu, który powinien działać zdecydowanie szybciej. Jednocześnie jego interfejs będzie czytelniejszy dla użytkowników. Nie mogło również zabraknąć nowego beżowo-brązowego wykończenia, które, według Mazdy, nawiązuje do oldschoolowych roadsterów. We wnętrzu możemy również dostrzec bezramkowe lusterko wsteczne, czerwony przycisk SOS, nieco zaktualizowany zestaw wskaźników i porty USB-C.

Odmłodzona Mazda MX-5 Miata z kilkoma poprawkami

Odświeżona Miata otrzymała również nowo opracowany asymetryczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zapewniający lepszą stabilność w wersjach wyposażonych w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Japońscy inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby poprawić elektryczne wspomaganie kierownicy i zapewnić „naturalne i czyste wyczucie sprzężenia zwrotnego”. Nie mogło także zabraknąć trybu DSC-Track dla dynamicznego systemu kontroli stabilności, który interweniuje dopiero gdy kierowca nie jest już w stanie kontrolować samochodu.

Mazda MX-5 Miata doczekała się niewielkiego zastrzyku mocy. Jeżeli zdecydujemy się na 1,5-litrowy silnik, to otrzymamy dodatkowe 4 KM mocy, co nie stanowi dla nas ogromnej różnicy. Z kolei większy 2-litrowy motor połączony z manualem obiecuje lepszą reakcję zarówno podczas przyspieszania, jak i zwalniania.

Nowa Miata jest już dostępna w przedsprzedaży w Kraju Kwitnącej Wiśni, jednak dopiero w połowie stycznia trafi do salonów. Następnie będziemy musieli poczekać jeszcze kilka dodatkowych miesięcy nim trafi ona na rynek globalny. Z pewnością jest do dobra wiadomość dla fanów tego modelu. Wiemy już, że spalinowa Miata nie otrzyma nowej generacji, a jej następca byłby w pełni elektryczny. Niemniej jednak Mazda MX-5 Miata nie wybiera się jeszcze na emeryturę.

Damian Kaletka
Fot. Mazda

Exit mobile version