• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Oto nietypowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
13/01/2023
w Newsy
2
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

234
SHARES
2.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Zaledwie kilka dni temu japońska marka zapowiedziała, że zamierza wrócić do produkowania silników Wankla i zdradziła nam kilka informacji o pierwszym modelu, do którego trafi. Jest to Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, która została właśnie zaprezentowana podczas targów samochodowych w Brukseli.

Lekko ponad dekadę temu Mazda zrezygnowała z produkowania samochodów wyposażonych w silnik Wankla. Ostatnim modelem, który otrzymał nietypową jednostkę napędową był RX-8 w specjalnej edycji Spirit R. Niestety szyld „R-EV” nie oznacza, że otrzymaliśmy sportowego SUV-a nastawionego na osiągi. Zamiast tego nowy model otrzymał silnik rotacyjny służący jako range extender. Dzięki temu otrzymaliśmy zdecydowanie większy zasięg niż w wersji czysto elektrycznej.

Warto przeczytać

Podsumowanie roku w Das WeltAuto

Audi RS6 E-Tron zostało przyłapane podczas zakamuflowanych testów

Ruszyła produkcja Jeepa Avenger

Na pokład nowej Mazdy trafił silnik Wankla o szalonej pojemności 0,83 litra. Zapewnia on jedynie 75 KM mocy oraz 116 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednak jego zadaniem nie jest napędzanie kół. Podobnie jak w Nissanie Qashqai e-Power za napędzanie kół odpowiada silnik elektryczny, który w przypadku Mazdy dostarcza 170 KM mocy oraz 260 Nm momentu obrotowego.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Silnik rotacyjny służy do zasilania generatora, który następnie wytwarza energię elektryczną będącą podstawowym „paliwem” samochodu. Takie połączenie pozwala uzyskać nawet do 600 km zasięgu według norm WLTP. Warto wspomnieć, że korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, akumulator o pojemności 17,8 kWh pozwala przejechać jedynie 85 km. Mazda wierzy, że zasięg poniżej 100 km wystarczy większości klientom na cały dzień. Podłączenie wtyczki do 11-kW wallboxa pozwoli w pełni naładować akumulatory w godzinę i 40 minut. Natomiast korzystając z połączenia DC podwyższymy zasięg z 20 do 80 procent w zaledwie 25 minut. Osobiście czuł bym się pewniej mając większy zasięg, zwłaszcza, że Polska nie jest krajem bogato wyposażonym w infrastrukturę do ładowania.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV nie będzie demonem prędkości

Jak już wspomniałem, nowa Mazda nie jest demonem prędkości. Potrzebuje aż 9,1 sekundy aby pierwsza setka wskoczyła na licznik. Co więcej, jej prędkość maksymalna została dostosowana do polskich przepisów drogowych i wynosi zaledwie 140 km/h. Niestety wyposażenie pojazdu w silnik Wankla ma również swoją ciemną stronę. Znacząco zwiększa on masę pojazdu, która w przypadku tak małego crossovera wynosi aż 1703 kg. Z drugiej jednak strony Mazda chwali się bardzo niskim spalaniem wynoszącym 1 litr na 100 km według norm WLTP.

Nowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV została wyceniona w Niemczech na 35 990 euro, czyli prawie 169 tys. złotych.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Damian Kaletka
fot. Mazda

Source: Mazda
Tagi: mazdamazda mx-30Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EVsilnik wankla
Poprzedni post

Cupra lepsza niż Seat

Następny post

Hybrydy Toyoty najchętniej wybierane w Polsce

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

Skoda Fabia 2022 1280 01 e1627308273845

Podsumowanie roku w Das WeltAuto

Autor Paweł Oblizajek
07/02/2023
0

Das WeltAuto to dobrze znany program grupy Volkswagen, którego rolą jest odkup i sprzedaż samochodów przy punktach dealerskich niemieckiego koncernu....

Audi RS6 E-Tron

Audi RS6 E-Tron zostało przyłapane podczas zakamuflowanych testów

Autor Damian Kaletka
06/02/2023
0

Czy to aby na pewno wyczynowa A6?

f3ee699bb0f67a17224fb7cd975fcb6905ca5498

Ruszyła produkcja Jeepa Avenger

Autor Paweł Oblizajek
06/02/2023
0

Historyczna chwila, na którą wszyscy w Polsce czekali w końcu stała się faktem. Z taśm produkcyjnych zakładu w Tychach zjechały...

Volvo EX90

Volvo może wprowadzić sześć elektryków do 2026 roku

Autor Damian Kaletka
05/02/2023
0

Volvo nie zamierza poprzestać na elektrycznych EX90.

Następny post
Sprzedaż nowych samochodów w marcu 2022 roku

Hybrydy Toyoty najchętniej wybierane w Polsce

Komentarze 2

  1. Pingback: Nie kupisz Mazdy, bo ma złe radio | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Mazda CX-90 dla USA | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET