Mazda kolejną marką ze wzrostem sprzedaży

Czas pandemii jest naprawdę nieobliczalny. Bardzo trudno też wyjaśnić co tak naprawdę dzieje się na rynku motoryzacyjnym. Mazda jest kolejną marką, która przeczy wszelkim doniesieniom.

W przeciągu ostatnich dwóch lat ciągle słyszymy o problemach z produkcją, o braku półprzewodników, o przerwach w pracy fabryk produkujących samochody. To wszystko sprawia, że oczekujemy zapaści na rynku. Nic bardziej mylnego. Mazda jest kolejną marką, która udowadnia, że kryzys im nie straszny. Tym samym dołączą do wielu innych producentów, którzy odnotowali wzrost sprzedaży.

2022 Mazda CX 5 Newground Zircon Sand Statyczne 2 1024x683

Mazda Motor Corporation ogłosiła właśnie 30-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszej połowie roku fiskalnego, czyli w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2021 roku. W tym czasie sprzedano łącznie około 106 000 egzemplarzy modeli marki Mazda. Największą popularnością japońska marka cieszy się w Niemczech, gdzie odnotowano wzrost o 27% i łącznie 24 000 sprzedanych egzemplarzy oraz w Wielkiej Brytanii gdzie sprzedano17 000 sztuk co oznacza z kolei wzrost o 43% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Według zarządu można założyć, że Mazda zamknie rok fiskalny w Europie (31 marca 2022 roku) ze sprzedażą na poziomie 193.000 egzemplarzy.

Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Mazda

Dyskusja

komentarzy

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.