• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Maserati Quattroporte – limuzyna z pazurem

Adam Gieras Autor Adam Gieras
17/03/2014
w Fascynacje
0
Maserati Quattroporte 2013 800x600 wallpaper 0d

Maserati Quattroporte 2013 800x600 wallpaper 0d

139
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nigdy do końca nie zrozumiem sensu zakupu limuzyny o tak pięknym, wręcz zniewalającym gangu z rury wydechowej, którą musiałbym podróżować na tylnej kanapie. To samochód do ujarzmiana, a nie majestatycznego podróżowania. Po co zatem tylne drzwi?

Warto przeczytać

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

VI generacja Maserati Quattroporte zadebiutowała w 2013 roku. Zgodnie z założeniami, miała ona pobić swojego poprzednika. Czy da się jednak poprawić doskonałość? Wychodzi na to, że tak, bo nowe Quattroporte jest lepsze od V generacji praktycznie pod każdym względem. Ta sportowa limuzyna o długości przeszło 5,3 metra, dzięki zastosowaniu aluminiowych elementów nadwozia, straciła na wadze względem poprzednika, a jej nadwozie jest teraz znacznie sztywniejsze i bezpieczniejsze. Co jednak zasługuje na szczególną uwagę, inżynierowie projektując aktualny model przeszli samych siebie – rozkład mas w Quattroporte szóstej generacji to idealne 50:50.

Maserati-Quattroporte_2013_800x600_wallpaper_50

Przyznam się szczerze, że Quattroporte od lat znajduje się na topowej liście moich motoryzacyjnych marzeń. Ten potworny hałas produkowany z potężnych dyfuzorów podczas startu tego monstrum ze świateł powoduje, że w trzewiach wątroba zamienia się miejscami z nerkami. Wystarczy tylko wspomnienie tego dźwięku, żeby zadać sobie pytanie: kto wpadł na pomysł zamontowania w tym samochodzie radia, skoro do pełni szczęścia wystarczy pokonywanie kolejnych tuneli przy otwartych na oścież oknach?

Inżynierom należy się też uznanie za niezepsucie charakteru auta. Niezwykle aksamitne u dołu i przeraźliwie głośne, wolnossące V-ósemki, znane z V-tej generacji, zostały zastąpione przez „uturbione” silniki V6 i V8. Podstawowa jednostka V6, o pojemności 3-litrów, legitymuje się teraz mocą 410 KM i może być napędzana klasycznie na tył lub w wersji SQ4 – przez wszystkie koła (przednia oś dołącza się w razie uślizgu utraty przyczepności kół). Mocniejsza, 3,8-litrowa V-ósemka, standardowo wyposażona w napęd na koła tylne, ma pod swoją maską ciężkie do opanowania stado 530 koni mechanicznych. Osiągi w każdej wersji oszałamiają – okolice 5 sekund do pierwszej setki i od 285 do aż 307 km/h prędkości maksymalnej. Producent nie zdecydował się na szczęście na niepotrzebny kaganiec w postaci blokady prędkości, jak najczęściej robi to konkurencja.

Maserati-Quattroporte_2013_800x600_wallpaper_8f

Skoro mamy do czynienia z włoskim autem, to poza osiągami i precyzją prowadzenia obowiązkowo takie auto musi wyglądać. Na szczęście Quattroporte również na tym polu zaznacza charakterystycznym trójzębem swój styl. Potężnych rozmiarów reflektory w kształcie bumerangów, wyraźnie zaznaczona, falująca linia boczna, podnosząca się nieco dolna krawędź okien tylnych drzwi czy szerokie lampy z tyłu pojazdu, które wykonano w technologii LED dodają autu luksusowej powagi i drapieżności. We wnętrzu króluje skóra, drewno i metale szlachetne, a pasażerom znużonym wsłuchiwaniem się w charchot silnika podróż umila 15-głośnikowy system grający Bowers&Wilkins.

Myśląc o Maserati Quattroporte doznaję olśnienia – otóż mógłbym się zakochać w sedanie. Co zrobić, żeby nim jeździć? Nic prostszego. Wystarczy przewertować ogłoszenia w rubryce „szukam kierowcy”. Uważacie, że nie warto? A co, jeżeli to ostatnia, tak bezkompromisowa wersja tej sportowej limuzyny?

fot. Maserati, netcarshow.com

Tagi: aktualnościdźwiękinformacjeMaseratiMaserati Quattroporteopis modeluquattroportesilnikiv6v8zdjęcia
Poprzedni post

Specjalna edycja Jaguara XK

Następny post

Alfa Romeo 4C jako safety car w WTCC 2014

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

lexus tenis

Grali na dachach Lexusa NX w tenisa

Autor Konrad Stopa
11/07/2025
0

W dniach kiedy Iga Świątek święci tryumfy na kortach londyńskiego Wimbledonu znalazłem ciekawego newsa. Otóż dwójka tenisistów zagrała partyjkę stojąc...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

explorer vs id.4

Trudne Wybory: Ford Explorer vs Volkswagen ID.4

Autor Paweł Kaczor
03/07/2025
0

Ford i Volkswagen. Odwieczni rywale. Focus od zawsze podgryzał Golfa, a Mondeo starało się jak mogło zdenerwować Passata. Czasy się...

2025 Film F1 plakat

Recenzja filmu F1

Autor Paweł Oblizajek
30/06/2025
0

Będąc mniejszym lub większym miłośnikiem motoryzacji różnej maści warto czasem wybrać się do kina. Chociaż filmów stricte motoryzacyjnych jest mało,...

Następny post
Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C jako safety car w WTCC 2014

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.