Oficjalnie możemy przedstawić nowe BMW Serii 5 o oznaczeniu G60. Co ciekawe, model ten debiutuje również w wersji elektrycznej i5. Co przygotowali nam Niemcy?
Tak, proszę Państwa, dobrze widzicie – mamy tu małe nerki. BMW Serii 5 niewiele przypomina większe BMW 7 lub i7. Tutaj projekt jest bardziej stonowany. Zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Z przodu osłona chłodnicy jest standardowych rozmiarów, a przednie światła są lekko uniesione ku górze na swoich końcach. Nowe są natomiast lampy z tyłu, które już bardziej przypominają większą limuzynę. Co ciekawe, zmian między spalinową, a elektryczną wersją w wyglądzie nie ma za wiele.
Auto ma ponad 5 metrów długości (5,06 m), a szerokość to 1,9 metra. Bagażnik mieści w zależności od wersji od 490 do 520 litrów.

W środku pojawiły się znane rozwiązania tej marki. Jedna tafla łącząca zegary oraz system multimedialny. Do obsługi systemu służy pokrętło na tunelu środkowym i trochę przycisków. Ciekawie wygląda również deska rozdzielcza z ciekawym pasem wizualnym, który może zmieniać kolory – ot takie podświetlenie ambientowe.
Elektryczne BMW i5
Na szczególną uwagę zasługuje elektryczna odmiana BMW Serii 5 czyli i5. Debiutuje w trzech odmianach:
- eDrive 40 z mocą 340 KM, napędem na tył i sporym zasięgiem 510 kilometrów (bateria 83,9 kWh) za 345 tysięcy złotych
- M50 z mocą 544 KM, napędem 4×4 i zasięgiem 500 kilometrów
- M60 z mocą 601 KM, napędem 4×4 i zasięgiem 500 kilometrów za 500 000 złotych
Z ciekawostek to pod koniec roku i5 zadebiutuje też w wersji kombi.

Bmw 5 jako hybryda, diesel lub tradycyjna benzyna
Niemcy zaoferują swój topowy model w każdej wersji napędowej. Każdy znajdzie więc coś dla siebie, ponieważ nie tylko będą to tradycyjne silniki, ale też hybrydy plug-in. Poniżej w żołnierskim skrócie cała rozpiska. Cen nie znamy…
- 520i – 208 koni mechanicznych,
- 530i – hybryda plug-in z 300 KM (450 Nm), która na prądzie przejedzie nawet 80-100 kilometrów
- 550i – hybryda plug-in oparta na R6 z mocą 489 KM (700 NM) – zasięg na prądzie do 90 kilometrów
- 520d – jednostka wysokoprężna z układem miękkiej hybrydy o mocy 197 KM

I jak podoba się nowa piątka ? Pewnie niedługo więcej informacji na temat cennika i wyposażenia pozostałych wersji.
Konrad Stopa
fot. BMW
Komentarze 1