Toyota właśnie rozpoczęła przedsprzedaż swojego najmniejszego crossovera w nowym, hybrydowym wydaniu. Auto zachowało zwinność i styl, ale teraz oferuje znacznie więcej mocy, nowoczesne systemy i rekordowo niskie spalanie. Czy to idealne miejskie auto przyszłości?
Nowa Toyota Aygo X to pierwszy pełnoprawny model hybrydowy w segmencie najmniejszych miejskich samochodów. Zbudowana na platformie GA-B, korzysta z układu 1.5 Hybrid Dynamic Force, dobrze znanego z Yarisa i Yarisa Cross. Dzięki połączeniu silnika benzynowego z elektrycznym i przekładni e-CVT zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,7–3,9 l/100 km. Przyspieszenie 0–100 km/h w 9,2 sekundy pokazuje, że ekologiczny napęd nie musi oznaczać nudy.
Co ważne, mimo zastosowania baterii, Aygo X nie straciło nic ze swojej praktyczności. Akumulator umieszczono pod tylną częścią podłogi, więc bagażnik nadal ma 231 litrów. Z kolei zawieszenie i układ kierowniczy zostały przeprojektowane tak, by auto prowadziło się pewniej, ale wciąż zachowywało typową dla poprzednika zwinność i promień skrętu to tylko 4,7 metra.

Stylistyka z charakterem
Toyota postawiła na bardziej odważny wygląd. Przód zyskał ostrzejsze linie i szerszy grill, a dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem i progami wygląda naprawdę świeżo. W palecie pojawiły się nowe barwy inspirowane przyprawami: Cinnamon, Jasmine, Tarragon czy Lavandula. Wersja GR SPORT ma nawet ekskluzywny lakier Mustard i sportowe detale, które nadają jej drapieżnego charakteru. Do wyboru jest łącznie 11 wersji kolorystycznych oraz nowe wzory 17- i 18-calowych felg.
Kabina Aygo X również została odświeżona. Kierowca ma przed sobą nowy 7-calowy wyświetlacz, a na środku kokpitu znajduje się ekran multimediów Toyota Touch 3 o przekątnej 9 cali. Poprawiono ergonomię panelu klimatyzacji, a w wyższych wersjach pojawiła się indukcyjna ładowarka i lepsze wygłuszenie. Toyota T-Mate, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa, teraz obejmuje m.in. ulepszony układ PCS, adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymania pasa ruchu.

Ile kosztuje Toyota Aygo X?
Ceny nowej Toyoty Aygo X rozpoczynają się od 82 900 zł za wersję Active. Już w standardzie dostajemy automatyczną klimatyzację, 17-calowe felgi, kamerę cofania i nowy system multimedialny. Odmiana Comfort (od 85 900 zł) dodaje aluminiowe felgi, podgrzewane fotele i oświetlenie bagażnika. Wersja Style (od 92 800 zł) to LED-owe światła, dwukolorowe nadwozie, ładowarka indukcyjna i czujniki deszczu.
Toyota przewidziała także atrakcyjne finansowanie: w Leasingu KINTO One rata za Aygo X zaczyna się od 699 zł netto miesięcznie (dla firm) lub 860 zł brutto (dla klientów indywidualnych).
Pakiety, które robią różnicę
Dla tych, którzy chcą coś więcej, przygotowano pakiety Smart, VIP i GR SPORT. Pierwszy dodaje czujniki parkowania i inteligentny kluczyk. Pakiet VIP (11 000 zł) to m.in. klimatyzacja dwustrefowa z technologią Nanoe-X, lepszy system audio i 18-calowe felgi. GR SPORT (16 000 zł) nadaje Aygo X prawdziwie sportowego ducha – z zawieszeniem MacPhersona, sportowym grillem, tapicerką GR i 18-calowymi kołami. Do tego można dobrać nagłośnienie JBL, jeśli komuś zależy na muzycznych wibracjach w miejskim korku.
Źródło: Toyota
