Lew jako coupe – SEAT LEON SC

Trzydrzwiowy Seat Leon w wersji Sport Coupe to samochód dla osób, które lubią dynamiczną i sportową jazdę, a równocześnie chcą korzystać z komfortu i wygody. Poza sportowymi emocjami, Seat Leon SC oferuje także wygodne wnętrze, bogate wyposażenie oraz szereg systemów bezpieczeństwa.

 

Trzecia generacja Seata Leona pojawiła się w salonach w 2012 roku. Producent zaoferował wielozadaniowego, pięciodrzwiowego hatchbacka, rodzinną wersję kombi, a także zadbał o wielbicieli jazdy poza miastem, oferując uterenowione kombi. Zadowoleni są także wielbiciele niewielkich, sportowych coupe dzięki temu, że Hiszpanie postanowili wprowadzić do produkcji także inną wersję Lwa – trzydrzwiowe Sport Coupe.

Konstrukcja i napęd trzydrzwiowego Lwa

Konstrukcja Seata Leona trzeciej generacji opiera się o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną przez koncern Volkswagen między innymi do produkcji Audi A3 i Volkswagena Golfa. W przypadku trzydrzwiowego Sport Coupe, producent dokonał w niej pewnych modyfikacji. Przede wszystkim zmniejszony został rozstaw osi (o 35mm) a także zwiększono kąt pochylenia tylnej szyby (o 19 stopni), aby auto bardziej przypominało standardowe coupe. Leon SC oferuje sporo przestrzeni we wnętrzu, co sprawia, że pomimo sportowego charakteru, nadal jest bardzo wygodny.

Konstruktorzy zmodyfikowali także zawieszenie, aby dostosować je do sportowej jazdy. Standardowe, przednie kolumny resorujące MacPhersona zostały zamocowane na ramie pomocniczej. W wersjach uzbrojonych w silniki generujące do 150 KM mocy, z tyłu montowana jest belka skrętna. W autach z mocniejszym napędem (od 150KM w górę) stosuje się zawieszenie wielowahaczowe.

Bardzo interesujące jest to, że w najbogatszych wersjach kierowca może korzystać z możliwości wyboru trzech trybów (Eco, Sport, Comfort) charakterystyki układu kierowniczego, kontroli przepustnicy, a nawet barwy głosu silnika. Na przykład w trybie sport zawieszenie będzie twarde, a układ kierowniczy bardzo szybko reagował na ruchy kierowcy.

Najmniejsza benzynowa jednostka napędowa ma 1.2 l pojemności i generuje moc 86 KM. Ale prawdziwych sportowych emocji można spodziewać się po większych silnikach – np. 1.4 TSI, generującym 150 KM lub jeszcze mocniejszym 1.8 TSI, osiągającym moc 180 KM. Jednostki te mogą być wyposażone w układ Start – Stop i mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną albo z dwusprzęgłowym automatem DSG, który zmienia biegi w mgnieniu okna.

Seat Leon SC może być także wyposażony w oszczędne, ale równie mocne, turbodoładowane silniki Diesla z rodziny TDI. Dwulitrowe jednostki, wykorzystujące listwę wtryskową Common Rail, generują od 150 do 184 KM. W tym przypadku duża moc łączy się także z wyjątkową oszczędnością paliwa.

Na uwagę zasługuje także bogate wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa, które obejmuje sześć poduszek powietrznych i szereg systemów, które zwiększają świadomość kierowcy jak również ostrzegają go przed wypadkiem.

Nowy, sportowy i dynamiczny Seat Leon SC czeka na klientów w salonach Seata na terenie całej Polski.

Źródło: Seat / art. sponsorowany

 

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: