Land Rover wyposażył Defendera 130 w silnik V8 o pojemności 5 litrów. Teraz do 100 km/h rozpędza się w 5,7 s. A to nie wszystko.
Samochody terenowe mają to do siebie, że muszą wyglądać okazale. Poprawia to samopoczucie właściciela, ale w wielu przypadkach, te dodatkowe elementy powodują, że lepiej radzą sobie w terenie albo lepiej są przygotowane do podróży w mniej uczęszczanych rejonach.
Na rok modelowy 2024 Land Rover wypuścił Defendera 130 Outbound, a także wersję z doładowanym silnikiem V8.
Dużo gumy
Land Rover 130 Outbound dostępny jest wyłącznie w wersji 5-osobowej i został tak zaprojektowany by móc nim przeżywać wyjątkowe przygody.

Z tyłu pojazdu jest niemal płaska przestrzeń załadunkowa o pojemności 2516 litrów. Podobnie jak kabina ma trwałą, gumową wykładzinę podłogową, którą podczas załadunku można rozłożyć, aby nie porysować części lakierowanych np. zderzaka.
Land Rover wyposażył również nowy model w różne punkty mocowania z tyłu pojazdu oraz w nową siatkę ładunkową do zabezpieczania przedmiotów. Klienci będą mogli zamówić kabinę wykończoną w całości skórą Windsor lub w wytrzymałą tkaninę Resist. Do tego zastosowano wykończenie Ebony, fornirem Robustec i belką poprzeczną wykończoną satynowo czarnym wykończeniem Powder Coat Brushed.
Czarne nadwozie gotowe na przygodę
Nadwozie specjalnego Defendera wykończone zostało w kolorze Czarnym, do tego jest jeszcze Shadow Atlas Matt na zderzakach i grillu, a na bocznych wlotach powietrza znalazł się kolor antracytowy. Land Rover zamontował również 20-calowe koła wykończone w kolorze Gloss Black i oferuje 22-calowe koła w kolorze Shadow Atlas Matt.

Nadwozie Defendera 130 Outbound można również wykończyć w kolorze Fuji White, Santorini Black, Carpathian Grey lub Eiger Grey. Fabrycznie oferowana jest również satynowa folia ochronna.
Mocny silnik
Land Rover zaktualizował również Defendera, dodając 5,0-litrowy doładowany silnik V8 do wariantu 130. Silnik ten rozwija moc 499 KM i moment obrotowy wynoszący 610 Nm i pozwala temu potężnemu pojazdowi terenowemu rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Jest też opcja, żeby Defender 130 V8 był oferowany wyłącznie w kolorze Carpathian Grey lub Santorini Black i obejmuje poczwórne rury wydechowe, przesuwany panoramiczny dach z czarnym kontrastowym dachem, reflektory Matrix LED, przyciemnione tylne światła, przyciemniane szyby i 22-calowe koła w kolorze Satin Dark Grey. Wyposażenie wnętrza obejmuje podgrzewany i chłodzony fotel kierowcy, podgrzewaną kierownicę obszytą zamszem, czterostrefową klimatyzację oraz potężny system dźwiękowy Meridian.

Dopełnieniem aktualizacji oferty brytyjskiego producenta jest wprowadzenie nowego pakietu County Exterior Pack dla Defendera 110. Ten pakiet wyposażony jest w wyjątkową grafikę, podświetlane nakładki progowe i efektowne 20-calowe felgi aluminiowe wykończone na biało. Nadwozie może być skąpane w kolorze Fuji White z kontrastowym dachem i tylną klapą Tasman Blue, Santorini Black z kontrastowym dachem i tylną klapą Tasman Blue lub z nadwoziem Tasman Blue z kontrastowym białym dachem i tylną klapą.
Konrad Grobel
Fot. Land Rover