W przypadku Lancii Ypsilon na rynku włoskim bardzo pasuje określenie król. Włosi mają powody do zadowolenia po 6 miesiącach bieżącego roku. Czy kolejne pół roku nie zmieni ich uśmiechu na twarzy w smutek?
Poczciwa Lancia Yplison, która jest produkowana w Polsce nadal sprzedawana jest na rynku włoskim. Samochód z kilkoma modyfikacjami jest oferowany nieprzerwanie od 13 lat. Chociaż daleko mu do wyniku Fiata 500 to warto zaznaczyć, że model ten dostępny jest jedynie we Włoszech.
Lancia Ypsilon to we Włoszech to król. Bez cienia wątpliwości. Lancia zakończyła pierwszą połowę roku liczbą 24.709 rejestracji, 3-procentowym wzrostem wolumenu i 2,8% udziałem w rynku. To czyni model Ypsilon jednym z najchętniej wybieranych samochodów klasy B. Jak też wiemy pomimo pasma sukcesu modelu jest on już oficjalnie wycofywany. Czerwiec to był ostatni miesiąc sprzedaży tego modelu. W salonach sprzedaży zostaną więc ostatnie sztuki. W ten sposób legendarny król umiera. Jego miejsce zajmuje nowe wcielenie małej Lancii. Czy da ona Włochom powody do radości jak model schodzący z rynku w pełnym sukcesie?
Wiele wskazuje na to, że tak. Lancia Ypsilon 2024 ma szanse nawiązać do sukcesu poprzednika. Chociaż dostępna jest wyłącznie z napędem elektrycznym lub hybrydowym i jej cena będzie wyższa, to już teraz budzi spore zainteresowanie. Model ten może też liczyć na wsparcie rządu włoskiego, któremu również zależy na sukcesie rodzimej firmy. Pewnym potwierdzeniem powyższych słów jest informacja, że kilka tygodni temu nowy samochód został zaprezentowany podczas pierwszej imprezy Open House u 160 dealerów Casa Lancia we Włoszech, gromadząc ponad 4.000 wyrażeń zainteresowania zakupem.
Na zakup nowej Lancii mogą się szczególnie skusić osoby posiadające starsze pojazdy. Przykładowo przy wymianie pojazdu z homologacją do Euro 2 klient uzyskuje dostęp do rządowej premii oraz możliwość zakupu Nowej Lancii Ypsilon Ibrida w miesięcznych ratach po 130 euro przez 36 miesięcy. To czyni ofertę bardzo atrakcyjną cenowo.
Nam pozostaje kibicować Lancii by jej powrót z modelem Ypsilon okazał się sukcesem. Szkoda by marka z taką historią bezpowrotnie zniknęła z rynku.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Lancia
Komentarze 2