Lancia szykuje się do swojego wielkiego powrotu na rynek. Niedawno zaprezentowała nowe logo oraz nieco kosmiczną koncepcję Pu+RA Zero. Tym razem włoska marka ma dla nas coś zupełnie nowego. Przygotowała swój cyfrowy salon w Metaverse. Co więcej, umieściła w nim Ypsilona i kolejny samochód koncepcyjny.
Z reguły marki motoryzacyjne decydują się na publikowanie grafik, które przedstawiają nadchodzący, nowy samochód. Bądź też szykują krótkie klipy video, które przedstawiają jego wygląd, bądź właściwości jezdne. Jednak Lancia postanowiła obrać zupełnie inną drogę i postawić na obecne trendy. Być może Metaverse nie jest ogromnie popularne, jednak coraz więcej firm widzi w nim potencjał, podobnie jak Lancia.
„Z dumą ogłaszam, że Lancia będzie Oficjalną Marką Motoryzacyjną Metaverse 2023 Metaverse Fashion Week. Dzięki udziałowi w tym ekskluzywnym i znanym na całym świecie wirtualnym wydarzeniu, Lancia wejdzie do Metaverse.”- powiedział Raffaele Russo, Dyrektor Zarządzający Lancia Italia.

Czy Lancia przeniosła swój salon do wirtualnego świata?
Wirtualna przestrzeń marki została odwzorowana na podstawie mediolańskiego salonu Lancii przy Via Gattamelata, gdzie po raz pierwszy wprowadzono nową identyfikacje wizualną marki. Użytkownicy posiadający już swoje awatary uzyskają dostęp do wirtualnego showroomu marki. Znajdą tam nie tylko ustępującego Ypsilona, lecz również zupełnie nowy samochód koncepcyjny. Został on opracowany tak, aby stanowić „manifest marki na następne 10 lat”. Jednak ten sportowy samochód nawiązujący do Stratosa nie zostanie ujawniony podczas samego wydarzenia. Na jego debiut będziemy musieli poczekać aż do 15 kwietnia.
Wirtualny salon Lancii znajdzie się wewnątrz Luxury Fashion District, czyli głównego obszaru wydarzenia tzw. „Quadrilatero della Moda”. Z kolei samo Metaverse Fashion Week jest najważniejszym wydarzeniem modowym związanym z Metaverse, którego pierwsza edycja miała miejsce zaledwie w zeszłym roku. Tegoroczny event wystartuje 28 marca i potrwa do 31 marca.
Czy włosi postawili na właściwą kartę inwestując w przygotowanie czegokolwiek w Metaverse? Jak na ten moment ciężko jest to stwierdzić. W założeniach marki, takie wirtualne salony sprzedaży mogą zagwarantować idealne połączenie zakupów cyfrowych i fizycznych. Co więcej, pozwalają klientom wziąć udział w wciągającym doświadczeniu zarówno online, jak i offline. Czy ludzie to kupią? Czas pokaże.
Damian Kaletka
fot. Lancia