Site icon Motopodprad.pl

Włosi gotowi na swój wielki powrót. Oto Lancia Pu+Ra HPE Concept

Lancia Pu+Ra HPE

Lancia Pu+Ra HPE

Włoska marka przez wiele ostatnich lat wegetowała na globalnym rynku i oferowała jedynie Ypsilona. Co więcej, model ten był dostępny wyłącznie w rodzimych Włoszech. Wiemy już, że firma zamierza wrócić na globalny rynek i zapowiedziała już kilka swoich nadchodzących modeli. Jednak to nie koniec nowości, gdyż wczoraj mogliśmy zobaczyć koncept ich w pełni elektrycznego coupe. Co takiego zaoferuje nam Lancia Pu+Ra HPE Concept?

Włosi postanowili wypełnić swój koncept nawiązaniami do swoich kultowych modeli. Sama nazwa Pu+Ra oznacza czysty i radykalny, z kolei dopisek HPE to skrót od High Performance Electric. Ten sam skrót znalazł się na Lancii Beta z lat 70-tych, a dokładniej w wariancie High Performance Estate. Kolejnym tropem są tylne żaluzje poziome, które zostały zaczerpnięte z kultowego Stratosa. Nie jest to jednak jedynie nawiązanie do tego modelu. Tył konceptu posiada bardzo podobny wygląd do dwudrzwiowej rajdówki wraz z wydrążonymi okrągłymi światłami tylnymi oraz umieszczonym pomiędzy nimi nowym napisem Lancia.

Kolejnym ukłonem do przeszłości jest wykorzystanie zielonego lakieru Progressive Green. Jest on opisywany jako przyszłościowy i zrównoważony, zawierający ciepły, złoty odcień wykonany przy użyciu pigmentów najnowszej generacji i stanowi hołd dla Lancii Flaminia Azzuro Vincennes. Boki konceptu również wyglądają bardzo znajomo. Nawiązują one do modelu Aurelia i Flaminia z płynnymi liniami bocznymi, które schodzą w kierunku tyłu samochodu. Oprócz tego na przednich błotnikach zostało umieszczone nowe logo marki.

Jednym z najciekawszych elementów konceptu jest okrągły dach, który według włoskiej marki jest inspirowany elementami architektonicznym. Na kilka słów uwagi zasługuje także nowy grill pojazdu. Włosi postanowili wykorzystać trzy listwy świetlne, które zostały dopełnione przez podświetlany napis Lancia.

Lancia Pu+Ra HPE

Oryginalne wnętrze

Włosi postanowili wypełnić wnętrze modelu wieloma okrągłymi akcentami. Według Lancii, okrąg z jednej strony jest elementem czysto geometrycznym, ale z drugiej jest dość częstym widokiem w tradycyjnych włoskich domach w postaci okrągłego stołu w salonie. Na podłodze konceptu znalazły się okrągłe dywaniki z naturalnej wełny. Z kolei osoby zasiadające na przednich fotelach mogą korzystać z okrągłego „stolika kawowego” umieszczonego na konsoli środkowej. Sama deska rozdzielcza również nawiązuje do okręgu.

We wnętrzu znalazły się także nietypowe fotele, które nawiązują do klasycznych włoskich siedzeń wykonanych przez firmę Cassina. Z kolei panele drzwi zostały pokryte materiałem o nazwie MARM MORE. Składa się on w 50 procentach z odpadów pyłu marmurowego i tkaniny z recyklingu. Sam materiał został wykonany w naturalnych kolorach z naciskiem na miękkość w dotyku oraz wodoodporność.

Kolejną ciekawą nowością jest zasilanie systemu inforozrywki przez tzw. system Sound Air Light Augmentation. Działa on obok wirtualnego interfejsu HALL i pozwala kierowcy i pasażerowi z przodu dostosować środowisko wewnętrzne samochodu do swoich upodobań. Mogą oni sterować tą funkcją samochodu zarówno za pomocą przycisku, jak i głosu. Według Lancii, nadchodzący Ypsilon będzie pierwszym seryjnie produkowanym modelem, w którym zastosowano ten interfejs.

„Dziś Lancia prezentuje Lancia Pu+Ra HPE, wizję marki na następne 10 lat, która wprowadza Markę w erę mobilności elektrycznej i podsumowuje nasz sposób pojmowania i doświadczania motoryzacji. Począwszy od nowego Ypsilon, nasze samochody przyszłości będą inspirowane Lancią Pu+Ra HPE – powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.

Lancia Pu+Ra HPE

Lancia Pu+Ra HPE zaoferuje nawet 700 km zasięgu

Włosi nie zdradzili nam zbyt wiele szczegółów odnośnie zastosowanego układu napędowego. Lancia wspomina jedynie, że będzie on oferował nawet do 700 km zasięgu na jednym ładowaniu. Tajemnicą pozostaje również fakt, kiedy powinniśmy spodziewać się produkcyjnego modelu bazującego na tej koncepcji. Zapewne pojawi się on w drugiej połowie dekady. Obecnie Lancia pracuje nad luksusowym sedanem oraz hatchbackiem Delta, które będą wykorzystywały płytę podłogową STLA.

Jednak pierwszym całkowicie nowym modelem Lancii będzie Ypsilon nowej generacji. Trafi on na rynek jako model w pełni elektryczny, a także jako hybryda typu plug-in. Data jego premiery również pozostaje tajemnicą, jednak możemy oczekiwać oficjalnego debiutu pod koniec bieżącego roku.

Damian Kaletka
Fot. Lancia

Exit mobile version