Site icon Motopodprad.pl

Kup wymarzony samochód prosto z kanapy!

Carsalon.pl glowna

Carsalon.pl glowna

Samochód z Internetu? Debiutująca platforma Carsalon.pl, wzorując się na innych rynkach, chce zmienić dotychczasowy system sprzedaży nowych aut w Polsce. Klienci bowiem coraz częściej nie tylko szukają w sieci informacji o autach, ale i są skłonni je tam kupować, jeśli odpowiada im konfiguracja i cena.

Na rynkach Zachodniej Europy podobne rozwiązania sprawdzają się od kilku lat. Flagowym przykładem jest portal Carwow, który po czterech latach działalności uzyskał 5 proc. udziału w sprzedaży nowych samochodów na rynku brytyjskim. Ten sukces skłonił portal do rozszerzenia działalności na kolejne rynki Europy Zachodniej (rynek niemiecki i hiszpański).

Według danych brytyjskiej firmy CDK Global, 83 proc. klientów salonów samochodowych przyznaje, że korzystanie z platform online znacząco pomaga im w dokonaniu wyboru właściwego modelu, konfiguracji samochodu i uzyskania atrakcyjnej ceny pojazdu. Podobna liczba klientów (80 proc.) chciałaby także dokonywać płatności online za wybrany samochód. Jeśli taki proces przebiega sprawnie, klient wróci do dealera w przyszłości. Z badań Capgemini wynika, że 83 proc. klientów zadowolonych z procesu zakupu, zamierza wrócić do wybranej marki i dealera przy następnym zakupie samochodu. Podobnie myśli polski Carsalon.pl.

Zakup samochodu coraz częściej sprowadza się do konfiguracji nowego pojazdu przez klienta na stronie dealera lub importera i wielu wizyt w salonach w celu uzyskania najlepszej oferty. To wymaga czasu. Jesteśmy pierwszą platformą w Polsce, oferującą najbardziej korzystne warunki przygotowane przez partnerów-dealerów, a proces negocjacji zostanie ograniczony do minimum – przekonuje Michał Słomkowski, prezes Carsalon.pl.

Dotychczas firma podpisała kontrakty z 30 dealerami 15 marek motoryzacyjnych – zarówno tych popularnych, jak Hyundai, Volkswagen, Renault czy Fiat; jak również marek premium pokroju BMW, Land Rovera czy Jaguara. Wachlarz ofert ma w najbliższych miesiącach sukcesywnie rosnąć.

Na rozruch firma pozyskała od założyciela – Michała Słomkowskiego i grupy kilku prywatnych inwestorów blisko 3 mln zł. Obecnie prowadzone są rozmowy z wybranymi funduszami inwestycyjnymi w sprawie dalszego finansowania startupu, który ma za cel zrewolucjonizowanie polskiego rynku motoryzacyjnego.

Jak to działa?           

Klienci informują platformę, jakim modelem są zainteresowani, jednocześnie wskazując opcje silnikowe i wyposażenia. System Carsalon.pl kieruje zapytania w czasie rzeczywistym do dealerów wybranej marki w celu przygotowania oferty dokładnie odpowiadającej oczekiwaniom kupującego. Ostatecznie oferty trafiają do Klienta, który wybiera najkorzystniejszą spośród nich. Cały proces wyboru i uzgodnienia warunków transakcji odbywa się na ekranie monitora komputera przez stronę www w tym wersję mobilną.  

Taki system zmienia dotychczasowy sposób, w jaki polscy klienci dokonywali zakupu pojazdu – odwiedzając wiele salonów samochodowych w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnej oferty produktowej i cenowej. Z Carsalon.pl najlepsze oferty skrojone na miarę trafią bezpośrednio do nich, niezależnie od miejsca, w którym mieszkają.

Carsalon.pl planuje podpisanie umów z największymi dealerami 25 najbardziej popularnych marek w kraju do końca 2019 roku. Michał Słomkowski uważa, że sukces firmy tkwi w oferowaniu kupującym usługi, która pozwala w wygodny sposób zaoszczędzić czas i pieniądze, a dealerom pozyskać nowy kanał sprzedaży i zwiększyć zasięg dotarcia do potencjalnych klientów.

Źródło: www.carsalon.pl / art. partnera

Exit mobile version