Site icon Motopodprad.pl

Kto pyta nie błądzi! Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS

11000902 803766743032753 2078771038 o

11000902 803766743032753 2078771038 o

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS znajdziecie już na naszej stronie w dziale Nówka Sztuka, ale żeby tradycji stało się zadość czas na odpowiedzi z serii „Kto pyta nie błądzi”.

Krzysztof zadał dwa pytania:

1. Suzuki SX4 S-Cross to rywal Nissana Qashqaia i Kii Sportage. Czy niższy koszt zakupu Suzuki oznacza gorszą jakość czy może ma to związek z wizerunkiem danej marki? 

Suzuki SX4 S-Cross faktycznie jest trochę tańsze od pozostałej dwójki (przy aktualnych promocjach ceny Suzuki zaczynają się od: 59 900 zł, Nissana od: 75 500 zł, a Kii od: 69 900zł), ale nie jest gorzej wykonane – nad Kią widzę nawet pewną przewagę. Z całej trójki wygląda też chyba najlepiej – Sportage mocno się już zestarzała. SX4 naprawdę nie musi się niczego wstydzić! Z tą ceną może więc naprawdę sporo namieszać w klasie crossoverów.

2. Czy jeżeli komuś nie zależy na napędzie 4×4, to za bardzo rozsądne pieniądze dostanie solidne, bardzo przestronne i uniwersalne auto rodzinne z dobrymi warunkami gwarancji czy bardziej jednak opłaca się dołożyć grosza i wybrać wersję 4×4 ?

Myślę, że warto dołożyć do napędu 4×4 – to jednak większe bezpieczeństwo w trudnych warunkach drogowych i zawsze jakaś pomoc w ekstremalnej sytuacji (np. wyjechaniu z kopnego śniegu, błota, głębokiej dziury). Inna sprawa, że większość kierowców dopłacających do napędu na wszystkie koła przez całe lata nawet nie wie kiedy korzysta z jego dobrodziejstwa.

Jeździłem Qashqaiem i Hondą CRV 2WD oraz Kią Sportage z napędem tylko na przednią oś i wszystkie te auta, w takiej konfiguracji okazały się przerośniętymi kombi, które są w stanie wjechać na ciut wyższy krawężnik bez zahaczania o niego progiem. Jeśli więc stać Cię na dołożenie 8 tys. zł do napędu 4WD ALLGRIP w Suzuki, to koniecznie to zrób! Ale błagam, nie traktuj takiego auta jak „terenówki”.

Pytanie Błażeja: Jaki pakiet wyposażenia macie w wersji testowej?

Testowane Suzuki SX4 S-Cross zostało skonfigurowane bardzo bogato – napęd 4WD ALLGRIP oraz wersja wyposażeniowa Elegance. Cena takiego samochodu w salonie, przy aktualnych promocjach, to równe 98 900 zł (przed promocją 115 900 zł). W wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się, poza oczywiście całym pakietem bezpieczeństwa i elektronicznymi wodotryskami: czarna skórzana tapicerka, przeszkolony i otwierany dach panoramiczny oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Pytanie Marty: Często podkreślasz w testach swoją miłość do Dacii Duster. W teście Suzuki również nie mogło zabraknąć jego „przyjaciółki”. Adamie, czy Dacia naprawdę jest lepsza od SX4?

To prawda – Dacia Duster bardzo przypadła mi do gustu i lubię porównywać ją z każdym niewielkim SUV-em i crossoverem. Niestety to porównanie nigdy nie jest w pełni uzasadnione, ciężko bowiem dobrać kontrkandydata dla Rumunki. Dacia jest świetna w terenie, prawie tak świetna jak samochody oparte na ramie, ale w środku zapewnia tylko przyzwoite warunki do jazdy; bo raz, że jest autem budżetowym, a przez to trochę spartańskim, a dwa, że została stworzona dla wszystkich tych, którzy autem pracują na co dzień, więc oszczędności przy jej wykończeniu są poniekąd uzasadnione. Suzuki SX4 S-Cross stoi po drugiej stronie lustra – to modny crossover dla mieszczuchów. Ma on, jak na klasę przystało, atrakcyjną stylistykę, bogate wyposażenie, a do jego wykończenia użyto przyzwoitych materiałów. Nie da się też zapomnieć o tym, że powstał on głównie z myślą o podróżowaniu po mieście, drogach szybkiego ruchu i autostradach, a jedynie od czasu do czasu po górskich serpentynach pokrytych śniegiem czy szutrowych bezdrożach. To dlatego napęd 4×4 w Suzuki przypomina bardziej ten Quattro z Audi czy oparty na sprzęgle Haldex w Volkswagenie lub Skodzie. Nie jest to wadą, ale w porównaniu z Dusterem, SX4 w terenie nie ma żadnych szans…

Tym razem gratuluję Marcie zwycięstwa. Odezwij się proszę na adres redakcja@motopodprad.pl, żeby wybrać motoryzacyjny gadżet dla siebie!

A na naszym fanpage’u możecie już zadawać pytania dotyczące naprawdę wyjątkowego auta – Mercedesa E63 AMG-S!

Adam Gieras

Exit mobile version