• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Kto pyta nie błądzi! Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS

Adam Gieras Autor Adam Gieras
03/03/2015
w Newsy
0
11000902 803766743032753 2078771038 o

11000902 803766743032753 2078771038 o

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS znajdziecie już na naszej stronie w dziale Nówka Sztuka, ale żeby tradycji stało się zadość czas na odpowiedzi z serii „Kto pyta nie błądzi”.

Warto przeczytać

Dacia gra na nerwach BMW

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Krzysztof zadał dwa pytania:

1. Suzuki SX4 S-Cross to rywal Nissana Qashqaia i Kii Sportage. Czy niższy koszt zakupu Suzuki oznacza gorszą jakość czy może ma to związek z wizerunkiem danej marki? 

Suzuki SX4 S-Cross faktycznie jest trochę tańsze od pozostałej dwójki (przy aktualnych promocjach ceny Suzuki zaczynają się od: 59 900 zł, Nissana od: 75 500 zł, a Kii od: 69 900zł), ale nie jest gorzej wykonane – nad Kią widzę nawet pewną przewagę. Z całej trójki wygląda też chyba najlepiej – Sportage mocno się już zestarzała. SX4 naprawdę nie musi się niczego wstydzić! Z tą ceną może więc naprawdę sporo namieszać w klasie crossoverów.

2. Czy jeżeli komuś nie zależy na napędzie 4×4, to za bardzo rozsądne pieniądze dostanie solidne, bardzo przestronne i uniwersalne auto rodzinne z dobrymi warunkami gwarancji czy bardziej jednak opłaca się dołożyć grosza i wybrać wersję 4×4 ?

Myślę, że warto dołożyć do napędu 4×4 – to jednak większe bezpieczeństwo w trudnych warunkach drogowych i zawsze jakaś pomoc w ekstremalnej sytuacji (np. wyjechaniu z kopnego śniegu, błota, głębokiej dziury). Inna sprawa, że większość kierowców dopłacających do napędu na wszystkie koła przez całe lata nawet nie wie kiedy korzysta z jego dobrodziejstwa.

Jeździłem Qashqaiem i Hondą CRV 2WD oraz Kią Sportage z napędem tylko na przednią oś i wszystkie te auta, w takiej konfiguracji okazały się przerośniętymi kombi, które są w stanie wjechać na ciut wyższy krawężnik bez zahaczania o niego progiem. Jeśli więc stać Cię na dołożenie 8 tys. zł do napędu 4WD ALLGRIP w Suzuki, to koniecznie to zrób! Ale błagam, nie traktuj takiego auta jak „terenówki”.

Pytanie Błażeja: Jaki pakiet wyposażenia macie w wersji testowej?

Testowane Suzuki SX4 S-Cross zostało skonfigurowane bardzo bogato – napęd 4WD ALLGRIP oraz wersja wyposażeniowa Elegance. Cena takiego samochodu w salonie, przy aktualnych promocjach, to równe 98 900 zł (przed promocją 115 900 zł). W wyposażeniu standardowym wersji Elegance znajdują się, poza oczywiście całym pakietem bezpieczeństwa i elektronicznymi wodotryskami: czarna skórzana tapicerka, przeszkolony i otwierany dach panoramiczny oraz 17-calowe felgi aluminiowe.

Pytanie Marty: Często podkreślasz w testach swoją miłość do Dacii Duster. W teście Suzuki również nie mogło zabraknąć jego „przyjaciółki”. Adamie, czy Dacia naprawdę jest lepsza od SX4?

To prawda – Dacia Duster bardzo przypadła mi do gustu i lubię porównywać ją z każdym niewielkim SUV-em i crossoverem. Niestety to porównanie nigdy nie jest w pełni uzasadnione, ciężko bowiem dobrać kontrkandydata dla Rumunki. Dacia jest świetna w terenie, prawie tak świetna jak samochody oparte na ramie, ale w środku zapewnia tylko przyzwoite warunki do jazdy; bo raz, że jest autem budżetowym, a przez to trochę spartańskim, a dwa, że została stworzona dla wszystkich tych, którzy autem pracują na co dzień, więc oszczędności przy jej wykończeniu są poniekąd uzasadnione. Suzuki SX4 S-Cross stoi po drugiej stronie lustra – to modny crossover dla mieszczuchów. Ma on, jak na klasę przystało, atrakcyjną stylistykę, bogate wyposażenie, a do jego wykończenia użyto przyzwoitych materiałów. Nie da się też zapomnieć o tym, że powstał on głównie z myślą o podróżowaniu po mieście, drogach szybkiego ruchu i autostradach, a jedynie od czasu do czasu po górskich serpentynach pokrytych śniegiem czy szutrowych bezdrożach. To dlatego napęd 4×4 w Suzuki przypomina bardziej ten Quattro z Audi czy oparty na sprzęgle Haldex w Volkswagenie lub Skodzie. Nie jest to wadą, ale w porównaniu z Dusterem, SX4 w terenie nie ma żadnych szans…

 

Tym razem gratuluję Marcie zwycięstwa. Odezwij się proszę na adres redakcja@motopodprad.pl, żeby wybrać motoryzacyjny gadżet dla siebie!

 

A na naszym fanpage’u możecie już zadawać pytania dotyczące naprawdę wyjątkowego auta – Mercedesa E63 AMG-S!

 

Merc

 

 

 

Adam Gieras

 

Tagi: dieselKto pyta nie błądzipytaniasuzukisuzuki s-crossSuzuki SX4suzuki sx4 s-crosssx4sx4 s-cross
Poprzedni post

Istny wulkan na kołach – Aston Martin Vulcan

Następny post

Test: Hyundai Elantra 1.6 Style

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

dacia termofor 2

Dacia gra na nerwach BMW

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Dacia w Wielkiej Brytanii zagrała na nosie BMW swoją akcją marketingową wyśmiewając jednocześnie pomysł sprzedawania wyposażenia samochodu w formie miesięcznego...

orlen

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Do startu nowego sezonu F1 jeszcze chwilę zostało, ale mamy wieści z polskiego obozu. Orlen został sponsorem zespołu Scuderia AlphaTauri,...

Nissan Max-Out

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Autor Damian Kaletka
26/01/2023
0

Być może, jednak zapewne nie trafi on do seryjnej produkcji.

Prawo Jazdy

Ile kosztuje egzamin na prawo jazdy w 2023?

Autor Konrad Stopa
25/01/2023
0

Inflacja dotknęła również kursantów i chętnych na prawko w 2023. Egzamin na prawo jazdy podrożał - wiemy ile będzie trzeba...

Następny post
IMG 4484

Test: Hyundai Elantra 1.6 Style

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET