Dziękujemy serdecznie wszystkim zainteresowanym za kolejne pytania w cyklu „Kto pyta nie błądzi”. Oczywiście nie pozostawimy Waszej ciekawości samej sobie i już spieszymy z odpowiedziami dotyczącymi Skody Octavii 2.0 TDI z napędem 4×4.
Adam zadał nam dwa pytania:
- Jak rozłożona jest moc pomiędzy obiema osiami, czy napęd 4×4 działa przez cały czas?
W testowanej Octavii Combi zastosowano napęd oparty na Haldexie 5 generacji. Sterowaniem napędu zajmuje się elektronika zarówno pomiędzy osiami, jak i każdym kołem z osobna. Zazwyczaj większa część mocy idzie na przednią oś, jedynie w awaryjnych sytuacjach dołączana jest tylna oś. Oznacza to, że napęd 4×4 nie działa non stop. Napęd ten wyposażony jest również w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS).
2. Czy silnik pozwala na dynamiczne wyprzedzanie?
Silnik jest bardzo dynamiczny i pozwoli wyprzedzić kilka TIRów z rzędu ze spokojnym oddechem. Pamiętajmy, że to diesel, więc momentu obrotowego mu nie brakuje. Co najważniejsze, dynamika jest zauważalna aż do prędkości autostradowych, a nie tylko miejskich.
Krzysztof natomiast pyta:
Czy to auto stanowi rozsądną propozycję auta rodzinnego i czy napęd na obie osie znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa ?
Odpowiem dwojako – Skoda Octavia w wersji combi jest idealnym autem rodzinnym! Posiada ogrom miejsca, sporo systemów bezpieczeństwa oraz praktyczne wnętrze. Czy ta wersja jest idealna? Nie patrząc na portfel to tak, biorąc pod uwagę cenę – tańsze wersje sprawdzą się lepiej.
Napęd 4×4 pomocny jest w zimowych i deszczowych warunkach, przez co pozwala czuć się pewniej w aucie. Sama świadomość posiadania takiego napędu trochę uspokaja, a on sam nie raz wyratuje nas choćby pod wyciągiem narciarskim. Nie jest jednak niezastąpiony i bez niego Skoda Octavia Combi to nadal dobre auto.
Jarosław wspomina o nagłośnieniu:
Jakie nagłośnienie w tej wersji i czy fajne?
Nasz testowy egzemplarz posiadał system audio od Cantona – jest to najwyższe dostępne fabrycznie audio w Skodzie. Dokładnie to Sound System CANTON (moc 570W, subwoofer, cyfrowy equalizer), który wymaga dopłaty 1 900,00 zł. Gra nieźle, aczkolwiek przy sporych basach obudowa zestawu oraz plastiki wydają niepożądane dźwięki.
Adamie serdecznie dziękujemy za pytania i gratulujemy – prześlemy do Ciebie motogadżet. Skontaktuj sie z nami przez redakcja@motopodprad.pl .
Konrad Stopa