Większości z nas zależy na nienagannym wyglądzie samochodu. Podstawą jest idealny, błyszczący lakier, pozbawiony jakichkolwiek zarysowań. Często decydujemy się więc na korektę lakieru. Na czym polega ta usługa i jakie zapewnia efekty? Jakie są rodzaje korekty lakieru i kiedy warto się na nią zdecydować?
Korekta lakieru- kiedy jest potrzebna?
Korekta lakieru to jedna z najczęściej wykonywanych usług auto detailingu. Jest to nic innego, jak renowacja lakieru, który nie wygląda już tak atrakcyjnie, jak w pierwotnej wersji. Lakier samochodowy jest narażony na wiele czynników niszczących. Nie mówimy już nawet o uszkodzeniach związanych z kolizjami, co jest kwestią oczywistą. Jednak już sama eksploatacja samochodu niesie ze sobą ryzyko powstawania mikrouszkodzeń, które w następstwie mogą stać się źródłem powstawania ognisk korozji.
Rodzaje korekty lakieru
Korekta lakieru może być wykonana na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest jednoetapowa korekta zwana także „one step”. Ten rodzaj renowacji usuwa mikrorysy i dodaje głębi kolorom. Drugim rodzajem renowacji jest dwuetapowa korekta lakieru. Polega ona na zastosowaniu zaawansowanych technik polerskich. Ma o wiele lepsze efekty niż korekta jednoetapowa. Jeszcze lepsze rezultaty daje korekta trzyetapowa. Pozwala ona na usunięcie największych i najgłębszych zarysowań i wykończenie lakieru. Samochód nabiera blasku, jakiego być może nie miał nawet przy produkcji- efekt jest oszałamiający.
Korekta i polerowanie lakieru- jakie daje efekty?
Efekty korekty lakieru zależą w dużej mierze od poziomu jej zaawansowania i liczby etapów. Jednoetapowa korekta lakieru daje zadowalające efekty, jednak o wiele lepsze rezultaty daje korekta lakieru dwuetapowa. Samochód odzyskuje swój blask, znikają wszelkie zarysowania i odpryski, które wyglądają nieestetycznie. Nawet starsze samochody mogą wyglądać jak nowe, jeśli tylko poddamy je renowacji lakieru.
Jak przebiega dwuetapowa korekta lakieru?
Pierwszym etapem korekty jest usunięcie wszelkich możliwych do usunięcia zarysowań czy innych defektów lakieru. Drugim etapem jest wykończenie lakieru na wysoki połysk i pokrycie go ceramiczną lub woskową powłoką. Warto podkreślić, że dwuetapowa korekta lakieru pozwala na usunięcie nawet 90% zarysowań. Priorytetem jest zachowanie odpowiedniej grubości powłoki lakierniczej, by powłoka utrzymywała swoją twardość i trwałość.
Jeżeli Twój samochód stracił swój pierwotny blask, z pomocą przychodzi korekta lakieru. Zajrzyj na www.braciapietrzak.pl i wybierz ofertę odpowiednią dla siebie.
Źródlo: braciapietrzak.pl / art. sponsorowany