Końcówka drążka kierowniczego w samochodzie?

Końcówka drążka kierowniczego to element, który łączy kierownicę z kołami, umożliwiając w ten sposób ich skręt. Często nazywa się go również wahaczem, który jest drążkiem z przegubami umożliwiający przemieszczanie się pod różnymi kątami. Jest to element bezpośrednio powiązany z bezpieczeństwem jazdy, a wiedza, jak to działa, jest bardzo ważna.

Kiedy należy wymienić końcówkę drążka kierowniczego?

Końcówka drążka kierowniczego jest trwałym elementem pojazdu i nie wymaga wiele konserwacji. Jednak może wystąpić jego przedwczesne zużycie, głównie w wyniku problemów z innymi częściami.

Niektóre oznaki mogą wskazywać na uszkodzenie końcówki drążka kierowniczego. Umiejętność ich identyfikacji jest bardzo ważna, ponieważ im dłużej samochód pozostaje z tą usterką, tym większe są uszkodzenia innych elementów. Niestety zużycie innych części pojazdu może powodować podobne objawy, wprowadzając nas w błąd.

Hałasy podczas manewrów

Prawie zawsze oznaczają nadchodzące kłopoty. Z drążkiem kierowniczym nie byłoby inaczej. Gdy podczas manewru zauważasz dziwny dźwięk dochodzący z dolnej części samochodu lub kilka uderzeń podczas jazdy albo zwiększony luz na kierownicy wiedz, że coś się dzieje. Może to wskazywać na zużycie drążka kierowniczego, ale niekoniecznie. Awarie innych komponentów mogą powodować ten sam rodzaj hałasu.

Drgania kierownicy

Jazda z trzęsącymi się kołami nigdy nie jest przyjemną rzeczą, szczególnie przy wyższych prędkościach. Często przyczyną tego typu problemu jest drążek kierowniczy, zwłaszcza gdy występuje luz w jego połączeniu z innymi częściami układu kierowniczego. Jednak nie zawsze to jedynie jego wina.

Problemy z zawieszeniem lub osią, słabe wyważenie lub pokrzywione felgi i zużyte opony to tylko kilka z wielu możliwych przyczyn tego typu objawów. Niemal zawsze wada jednego z tych elementów kończy się zużyciem drążka kierowniczego i z powodu braku wiedzy mechanika tylko on ulega wymianie, a po pewnym czasie użytkowania drżenie się powtarza.

Sygnału tego nie należy w ogóle ignorować, ponieważ jest to mocna wskazówka, że ​​w zawieszeniu lub układzie kierowniczym pojazdu występują bardzo poważne uszkodzenia. Również z tego powodu może się zdarzyć, że kilka innych elementów ulegnie zużyciu, a ich uszkodzenie może spowodować poważne wypadki, zagrażające życiu.

Końcówka drążka kierowniczego TWR

TRW oferuje wysoki standard w przemyśle motoryzacyjnym dzięki wysokiej jakości systemowi testowania, aby upewnić się, że wszystkie komponenty spełniają standardy jakości zgodne z oryginalnymi specyfikacjami.

TRW końcówka drążka kierowniczego jest przeznaczona do najwyższej wydajności, która obejmuje następujące funkcje:

  • -trwała osłona przeciwpyłowa i wodna z wysokiej jakości gumy, która wydłuża żywotność element
  • -kuta stal
  • -plastikowe łożysko o najniższym możliwym tarciu w celu poprawy tłumienia
  • -oryginalne akcesoria instalacyjne

Część TWR związane z układem kierowniczy możecie kupić dla następujących modeli:

  • – Mazda2
  • – Ford Kuga
  • – Ford Fiesta VI
  • – Vauxhall Insignia i Meriva B
  • – Fiat Linea i Bravo

Źródło: TRW / art. partnerski

Dyskusja

komentarzy