• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
27/06/2022
w Nowe, Wypad
1
Ford Tourneo Connect 2022 57

Ford Tourneo Connect 2022 57

187
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dziś wiele osób twierdzi, że autem uniwersalnym jest SUV. Jeszcze kilka lat temu był nim kompaktowy hatchback, a kilkanaście kombivan. Nowy Ford Tourneo Connect dowodzi, że ta ostatnia teza może wrócić na dobre!

Nawet na łamach naszego bloga ostatnio pojawia się więcej aut tego typu. Mercedes ma Citana i świeżą klasę T, z Francji można kupić Riftera lub Berlingo. A jest przecież jeszcze produkowany w Polsce Caddy. Teraz pojawia się Ford Tourneo Connect, który jest właśnie bliźniakiem Volkswagena i również będzie produkowany we Wrześni pod Poznaniem. Parę dni temu spędziłem z nim ponad 1000 kilometrów – jak wypadł?

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Jakie Tourneo można kupić?

Zanim przejdę do opinii o aucie garść informacji praktycznych. Ford Tourneo Connect w Polsce będzie oferowany w dwóch długościach wersji nadwoziowej (Grand droższy o tylko 3 tysiące złotych), w konfiguracjach 5- i 7-osobowych, a także z dwoma rodzajami jednostek napędowych. W formie benzynowej będzie to 1,5-litrowy Ecoboost z mocą 114 KM w połączeniu z manualną 6-biegową przekładnią lub 7-biegowym automatem. Druga opcja to silnik Diesla o pojemności 2 litrów i mocy albo 102 lub 122 KM. Opcje skrzyń jak w przypadku benzyniaka, ale ciekawostką jest możliwość kupna napędu AWD z mocniejszą jednostką wysokoprężną.

Ford Tourneo Connect 2022 20
Ford Tourneo Connect 2022 20

Co ważne, Ford przygotował też kilka wersji nadwoziowo-wyposażeniowych. Nie będę was zanudzał detalami, ale mamy podstawową opcję Titanium oraz dwie bardziej oryginalne. Active, która może pochwalić się turkusowym lakierem oraz Sport w bardziej dynamicznej odmianie i w kolorze czerwonym. Różnic jest oczywiście więcej.

Ford Tourneo Connect – ceny

Najtańszy Ford Tourneo w benzynie i manualu minimalnie kosztuje ok 100 tysięcy złotych netto (123 k brutto). Konfigurator zamyka dłuższa wersja Grand z dieslem, AWD i automatem za 123 tysiące złotych netto (152 k brutto). Najtańszy diesel to kwestia 103 tysięcy złotych netto. Co ważne, Ford Tourneo Connect potrafi być sporo tańszy od VW. Caddy w zależności od wersji może być droższe od kilku do kilkunastu tysięcy złotych względem odpowiednika z Forda.

Ford Tourneo Connect 2022 45
Ford Tourneo Connect 2022 45

Mój egzemplarz, którym pokonałem prawie 1000 kilometrów kosztował około 160 tysięcy złotych (brutto) więc jak na rodzinny samochód z niezłym wyposażeniem źle nie jest. Wróćmy jednak do jazdy!

Za kółkiem Forda Tourneo Connect

Odbierając nową sztukę tego kombivana w Warszawie miałem w perspektywie trasę ponad 500 kilometrów do Karpacza i z powrotem w ciągu 2 dni. W końcu gdzie najlepiej się ogląda samochody jak nie w stolicy Karkonoszy pod samą Śnieżką? Droga obejmowała większość trasy autostradą, ale pojawiały się też odcinki miejskie i takie poza miejscowościami.

Ford Tourneo Connect 2022 6
Ford Tourneo Connect 2022 6

Do dyspozycji otrzymałem wersję z silnikiem benzynowym oraz automatyczną skrzynią biegów. Muszę przyznać, że 114 KM i 220 Nm nie są wartościami, które robią wrażenie, ale samochód (przynajmniej na pusto) śmiało sobie radził. Nie przyspieszał w zaskakującym tempie, ale spokojnie dawał radę przy prędkościach autostradowych. Paląc przy tym średnio 8 litrów na 100 kilometrów, więc akceptowalnie jak na takie auto i benzyniaka pod maską.

Muszę przyznać, że samochód prowadził się poprawnie, a automatyczna skrzynia biegów dobrze wyręczała kierowcę. Z ciekawostek dodam, że miała nawet manetki za kierownicą (a ta miała ciut za gruby wieniec). Niestety sylwetka auta miała spory wpływ na boczne podmuchy wiatru i trzeba było często korygować tor jazdy.

Ford Tourneo Connect 2022 19
Ford Tourneo Connect 2022 19

Na pomoc przyszedł jednak adaptacyjny tempomat z asystentem utrzymywania w środku pasa ruchu, więc wielokilometrowa trasa ubiegła całkiem przyjemnie.

Bajery w środku

Duża w tym zasługa opcjonalnych foteli AGR, których wyprofilowanie naprawdę nieźle dopasowało się do kierowcy. Nawet po 5-godzinnej jeździe nie czułem oznak bólu pleców czy pośladków. Uzupełnieniem komfortu jazdy była łączność z telefonem i działający bez problemów Android Auto lub CarPlay. Dodam jednak, że na pokładzie znalazły się złącza USB-C, a cały system wyjęty jest z Caddy. Zmienione są tylko analogowe zegary za kierownicą. Na pokładzie była nawet ładowarka indukcyjna.

Poza tym całe wnętrze podobne jest do Volkswagena, tak, jak i cały samochód. Nie powiedziałbym, że to wada, bo jak na auto trochę zajeżdżające dostawczakiem czułem się tu bardzo dobrze. Słowo uwagi mam tylko do szklanego dachu, który nie ma rolety. Okno jest ogromne i oczywiście ma tryb ochronny przed Słońcem, ale w 30-stopniowym upale daje się we znaki i wolałbym mieć opcję jego zasłonięcia.

Ford Tourneo Connect 2022 53
Ford Tourneo Connect 2022 53

Kombivan ma być przestronny

Ford Tourneo Connect bez wątpienia jest spory. Wnętrze jest ogromne – zwłaszcza nad głową. W konfiguracji 5-osobowej bagażnik jest wielki. Zmieścicie tam pralkę, meble lub rowery. Co więcej tylną kanapę bardzo łatwo złożyć lub całkowicie wymontować – wtedy w aucie znajdziecie nawet 3-metrowe przedmioty. Moim zdaniem nie ma na co narzekać.

Jedynie co, to 2 rząd siedzeń – który nie jest przesuwny, więc trzeba uważać z przednimi fotelami by nie zabrać reszcie pasażerów za wiele miejsca.

Ford Tourneo Connect 2022 16
Ford Tourneo Connect 2022 16

Różnice względem Caddy

Braterstwo krwi z Volkswagenem w omawianym Fordzie widać na każdym kroku. Wnętrze, karoseria, bryła, produkcja, a nawet kluczyk. Nie uważam jednak, że to problem, bo z zewnątrz samochód ma pewne oryginalne niuanse. Przeprojektowany jest cały przód, który z dużą atrapą chłodnicy nawiązuje do gamy modelowej Forda. Mamy też inne reflektory z tyłu i ciekawą tylną szybę, która jest sporą taflą ciemnego szkła, na którym pojawił się logotyp tego producenta.

Mój egzemplarz był w fioletowej barwie i nie wyglądał tak atrakcyjnie jak niebieska opcja Active lub czerwony sport, ale oceńcie sami.

Ford Tourneo Connect 2022 60
Ford Tourneo Connect 2022 60

Gdybym miał więc wybierać chyba poszedł bym w stronę Forda, bo podoba mi się bardziej niż VW i po drugie jest tańszy. Czy trzeba szukać dalej argumentów? Chyba nie…

Konrad Stopa

Galeria Ford Tourneo Connect:

Ford Tourneo Connect 2022 66
Ford Tourneo Connect 2022 66
Ford Tourneo Connect 2022 1
Ford Tourneo Connect 2022 1
Ford Tourneo Connect 2022 2
Ford Tourneo Connect 2022 2
Ford Tourneo Connect 2022 6
Ford Tourneo Connect 2022 6
Ford Tourneo Connect 2022 7
Ford Tourneo Connect 2022 7
Ford Tourneo Connect 2022 9
Ford Tourneo Connect 2022 9
Ford Tourneo Connect 2022 10
Ford Tourneo Connect 2022 10
Ford Tourneo Connect 2022 11
Ford Tourneo Connect 2022 11
Ford Tourneo Connect 2022 12
Ford Tourneo Connect 2022 12
Ford Tourneo Connect 2022 13
Ford Tourneo Connect 2022 13
Ford Tourneo Connect 2022 14
Ford Tourneo Connect 2022 14
Ford Tourneo Connect 2022 16
Ford Tourneo Connect 2022 16
Ford Tourneo Connect 2022 17
Ford Tourneo Connect 2022 17
Ford Tourneo Connect 2022 19
Ford Tourneo Connect 2022 19
Ford Tourneo Connect 2022 20
Ford Tourneo Connect 2022 20
Ford Tourneo Connect 2022 21
Ford Tourneo Connect 2022 21
Ford Tourneo Connect 2022 23
Ford Tourneo Connect 2022 23
Ford Tourneo Connect 2022 24
Ford Tourneo Connect 2022 24
Ford Tourneo Connect 2022 25
Ford Tourneo Connect 2022 25
Ford Tourneo Connect 2022 26
Ford Tourneo Connect 2022 26
Ford Tourneo Connect 2022 27
Ford Tourneo Connect 2022 27
Ford Tourneo Connect 2022 29
Ford Tourneo Connect 2022 29
Ford Tourneo Connect 2022 30
Ford Tourneo Connect 2022 30
Ford Tourneo Connect 2022 31
Ford Tourneo Connect 2022 31
Ford Tourneo Connect 2022 33
Ford Tourneo Connect 2022 33
Ford Tourneo Connect 2022 34
Ford Tourneo Connect 2022 34
Ford Tourneo Connect 2022 36
Ford Tourneo Connect 2022 36
Ford Tourneo Connect 2022 38
Ford Tourneo Connect 2022 38
Ford Tourneo Connect 2022 40
Ford Tourneo Connect 2022 40
Ford Tourneo Connect 2022 42
Ford Tourneo Connect 2022 42
Ford Tourneo Connect 2022 43
Ford Tourneo Connect 2022 43
Ford Tourneo Connect 2022 45
Ford Tourneo Connect 2022 45
Ford Tourneo Connect 2022 46
Ford Tourneo Connect 2022 46
Ford Tourneo Connect 2022 48
Ford Tourneo Connect 2022 48
Ford Tourneo Connect 2022 49
Ford Tourneo Connect 2022 49
Ford Tourneo Connect 2022 51
Ford Tourneo Connect 2022 51
Ford Tourneo Connect 2022 52
Ford Tourneo Connect 2022 52
Ford Tourneo Connect 2022 53
Ford Tourneo Connect 2022 53
Ford Tourneo Connect 2022 57 1
Ford Tourneo Connect 2022 57 1
Ford Tourneo Connect 2022 58
Ford Tourneo Connect 2022 58
Ford Tourneo Connect 2022 60
Ford Tourneo Connect 2022 60
Ford Tourneo Connect 2022 62
Ford Tourneo Connect 2022 62
Ford Tourneo Connect 2022 64
Ford Tourneo Connect 2022 64
Ford Tourneo Connect 2022 65
Ford Tourneo Connect 2022 65

Tagi: caddyfordford tourneoford tourneo connectkombivanytourneo
Poprzedni post

Spadek sprzedaży aut w Europie

Następny post

Szybki sedan z lat 90. – Nissan Primera GT

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
nissan primera gt 3

Szybki sedan z lat 90. - Nissan Primera GT

Komentarze 1

  1. Pingback: Test: Ford Tourneo Connect 2.0 EcoBlue – lepszy od swojego bliźniaka | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET