Kolekcja aut Paula Walkera na sprzedaż

Ekskluzywna kolekcja samochodów zmarłego tragicznie, amerykańskiego aktora Paula Walkera zostanie wystawiona na sprzedaż. Podobno, żeby nie podwyższać sztucznie cen pojazdów, podczas licytacji nie padnie nazwisko byłego właściciela…

Paula Walkera przedstawiać chyba nie trzeba. Aktor zasłynął rolą zakamuflowanego stróża prawa w popularnej serii “Fast and Furious”. W listopadzie zeszłego roku, prowadzone przez jego przyjaciela, Rogera Rodasa Porsche Carrera GT, przy dużej prędkości uderzyło w latarnię, po czym odbiło się i zatrzymało na drzewie. Walker zginął na miejscu. Ta tragiczna wiadomość została z szybkością światła przekazana przez media na całym świecie. Mało kto wiedział jednak, że aktor filmów klasy “B” był wielkim miłośnikiem motoryzacji i współwłaścicielem warsztatu samochodowego AE Performance. Zgromadził za życia imponującą kolekcję niesamowitych maszyn. Teraz 30 z nich znajdzie nowych właścicieli.

W kolekcji znajdują się m. in. z: BMW M1 (nie mylić z najnowszą “jedynką”), Audi S4, kilka Toyot Supr, Nissan Skyline R34 Spec-V, znany z filmu 60 minut – Shelby Mustang GT500 Eleanor, Ferrari Testarossa, Ferrari F355 Spider Fiorano,Ferrari 360 Challenge Stradale, Porsche 911 930 Turbo, Porsche 911 GT3 RS, Rolls-Royce Ghost, Saleen S7, BMW 850 CSi, BMW 2002 Touring Alpina, Chevrolet Corvette C1, Ford Mustang Boss 302, Volvo P1800, kilka BMW E30, BMW M3 E36, Mercedes 560 SL R107, Ferrari 400i, Maserati Quattroporte, Chevrolet Camaro Z28, Chevrolet Chevelle SS oraz wielu innych, niemniej ciekawych aut.

paul Walker Kolekcja aut Paula Walkera na sprzedaż

Samochody będą sprzedawane przez niezależnych brokerów w taki sposób, aby nazwisko Walkera nie było z nimi kojarzone. Myślę jednak, że nawet anonimowa sprzedaż tych dzieł motoryzacyjnej sztuki nie pozostawi wątpliwości kto był ich pierwotnym właścicielem. A Wy, którym chcielibyście parkować w garażu?

Adam Gieras

fot. Garaż AE Performance 

źródło:  www.worldcarfans.com, TMZ

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?