Od pewnego czasu Dacia jest fenomenem na polskim rynku samochodów nowych. Kolejne sukcesy, są potwierdzeniem dobrej passy marki.
Modele Duster, Sandero czy Jogger coraz częściej możemy spotkać na ulicach polskich miast. Duże zainteresowanie samochodami tej marki przyniosło efekt w postaci bardzo dobrych wyników sprzedaży.
W 2022 roku Dacia sprzedała w Polsce 20 739 samochodów osobowych. Jej udział w rynku wyniósł 4,9%. To wynik o 0,5% lepszy w porównaniu z rokiem 2021. Tak dobre wyniki sprzedaży przyniosły premię w postaci ósmego miejsca w rankingu najchętniej wybieranych marek w Polsce. Jeszcze lepiej wypadła Dacia gdy po uwagę weźmiemy wyłącznie sprzedaż dla osób prywatnych. Tu marka należąca do Renault zajęła czwarte miejsce.
Najlepiej sprzedającym się samochodem z gamy Dacii wciąż pozostaje Duster. Sprzedano łącznie 10 960 egzemplarzy tego modelu. Co więcej, Duster uplasował się na drugim miejscu w segmencie C-SUV a wśród klientów indywidualnych zajął zaszczytny fotel lidera.
Drugie miejsce w sprzedaży marki zajął model Sandero z wynikiem 6 049 sztuk. Trzecie miejsce zajęła nowość – Jogger, który znalazł 2 081 nabywców.
W Europie Dacia również może pochwalić się dobrymi wynikami sprzedaży. Marka w 2023 roku zajęła wysoką trzecią pozycję w sprzedaży samochodów osobowych klientom indywidualnym.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Dacia