Na rynek chiński Honda wprowadza model HR-V. To już trzecie wcielenie tej Hondy, które wygląda zupełnie inaczej niż w innych częściach świata.
Honda HR-V na rynek chiński pochodzi od firmy Dongfeng Honda. Jest to również bliźniak dla modelu ZR-V, który jest tam produkowany przez Guangqi Honda. Jest to też trzecie wcielenie HR-V, które różni się od aut znajdujących się w Europie i USA z tą samą plakietką.
Trzecia generacja Hondy HR-V zadebiutowała w 2021 r., gdy ruszyła sprzedaż modelu na różnych rynkach w tym w Europie i Japonii. W USA pojawił się później inny wariant modelu o tej samej nazwie, który w Europie nazwany został ZR-V. I wreszcie są Chiny, gdzie HR-V, to ZR-V, tylko od innej firmy, ale nadal z emblematem Hondy (ZR-V nadal dostępny jest w Chinach).

Stylistyka HR-V na chiński rynek jest typowa dla SUV-ów tego producenta. Pojazd posiada dużą osłonę chłodnicy i cienkie wloty powietrza w zderzaku (podobnie jak w większym CR-V). Stylistyka świateł LED przypomina odrobinę Volvo, ale w Hondzie nachodzi na grill poprzez podświetlane paski.
Linia okien, jak i sam profil są dość znajome, ponieważ są prawie identyczne z HR-V z Ameryki Północnej i ZR-V z innych rynków. Różnica polega na nieco innych progach, które posiadają czarne elementy ozdobne.
Tył również nawiązuje stylistycznie do wspomnianych modeli, ale światła rozciągnięte są po całej szerokości pojazdu. W zderzaku zastosowano dodatkowe światła i trapezowe końcówki rur wydechowych.

Nie znamy wnętrza i specyfikacji technicznej
Producent nie udostępnił zdjęć wnętrza, ale najprawdopodobniej wystrój został przeniesiony z wspomnianych modeli, a jedyne różnice będą polegać na wykończeniach i kombinacjach kolorystycznych.
Honda nie ogłosiła również specyfikacji technicznej nowego SUV-a, ale potwierdziła, że będzie on wyposażony w hybrydowy układ napędowy, stąd znaczek e:HEV.
Aby jeszcze bardziej utrudnić życie, oferta SUV-ów Dongfeng Honda obejmuje również model XR-V i w pełni elektryczny E:NS1, które są zasadniczo chińskimi wersjami modelu HR-V z USA.
Można się zastanawiać, dlaczego w Chinach są dwie firmy, które produkują Hondy? Wszystkiemu winne jest tamtejsze prawo, które nakazuje zagranicznym producentom samochodów do utworzenia dwóch spółek joint venture z lokalnymi firmami, aby móc lokalnie produkować i sprzedawać pojazdy. I właśnie dlatego powstaje zamieszanie.
Konrad Grobel
fot. Honda
Komentarze 1