Koenigsegg One:1 pobije rekordy?

Najnowszy projekt Koenigsegga ma pobić wszystkie rekordy ustanowione przez Bugatti Veyron. Model One:1 zostanie zaprezentowany w marcu w Genewie. Sprawdźcie jak będzie wyglądał! 

Nazwa nowego dziecka szwedzkiego producenta oznacza stosunek masy do mocy pojazdu (1:1). Według nieoficjalnych jeszcze informacji Koenigsegg One:1 będzie legitymował się mocą 1400 KM przy wadze… 1400 KM – to ponad 1000 KM na tonę!

koenigsegg one1 4.640 Koenigsegg One:1 pobije rekordy?

Prędkość maksymalna, oczywiście elektronicznie ograniczona, może wynieść nawet 450 km/h, co wobec aktualnego rekordu Veyrona – 431,072 km/h, podniesie znacznie poprzeczkę następcy supersamochodu od Bugatti. Według zapowiedzi przedstawicieli szwedzkiej marki, One:1 ma też pobić czasy przyspieszeń do 200, 300 i 400 km/h. Ciekawe czy uda się zbliżyć do granicy 20 sekund od 0-400 km/h. Jeżeli tak, to One:1 powinien posiadać w wyposażeniu seryjnym automatyczną poduszkę na… wymioty.

koenigsegg one1 5.640 Koenigsegg One:1 pobije rekordy?

Koenigsegg One:1 zostanie wyprodukowany w ilości ok. sześciu egzemplarzy. Premiera samochodu odbędzie się na 84. Salonie Samochodowym w Genewie, prawdopodobnie 6 marca 2014. To jeszcze w ogóle samochód?

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM Audi A3 1.8T 150 KM, a od niedawna spełnienie marzeń - Mercedes W124 E-24 (K-Jet, 220 KM). Nigdy nie kupię chyba nowszego auta niż mam ;)