• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Koenigsegg Agera One:1 – na przekór prawom fizyki

Adam Gieras Autor Adam Gieras
08/05/2014
w Fascynacje
2
koenigsegg agera one1 02

koenigsegg agera one1 02

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czy istnieje klasa mega samochodów? Szwedzi uważają, że tak i Koenigseggiem Agerą One:1 zamierzają to udowodnić, przy okazji zmiatając w pył Bugatti Veyrona.

Warto przeczytać

Land Rover Defender 90 od LEGO otwiera nową serię

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Acura NSX po 15 latach w rzece trafiła na aukcję

Wyobraźcie sobie moc przekraczającą 1 kilowat, czyli 1000 watów, czyli prawie 1400 koni mechanicznych, produkowaną przez pięciolitrową V-ósemkę, dysponującą potężnym momentem obrotowym o wartości przekraczającej 1370 Niutonometrów. Jeśli Wasza wyobraźnia nadąża, to zamontujcie teraz tę jednostkę w aucie o masie nieprzekraczającej 1400 kilogramów. Udało się? Przed Wami Koenigsegg Agera One:1 – mega samochód, bo tak każą nazywać go Szwedzi, w którym moc i masa własna remisują ze sobą, by w wyścigu o rekord prędkości auta dopuszczonego do ruchu ulicznego, stanąć na najwyższym stopniu pudła.

Stosunek masy i mocy wynoszący 1:1, którego nie udało się do tej pory uzyskać w żadnym homologowanym aucie, to zasługa nadwozia w całości wykonanego z włókna szklanego. Jego waga to jedynie 72 kg! Sam silnik jest trzykrotnie cięższy. Co prawda samochód przypomina nieco Batmobil, ale wszystko to po to, żeby fizyce stało się zadość. Dzięki bogatemu pakietowi aerodynamicznemu, na który składają się lotki w przednim zderzaku, tylny dyfuzor czy olbrzymi, płaski spoiler na tylnej klapie, Koenigsegg klei się do jezdni. Przy sile dociskowej, wynoszącej przy prędkości 440 km/h blisko 830 kilogramów na jedną oś, asfalt zamienia się w lepką papkę.

Koeni_2

Jeśli jesteśmy przy osiągach, to możecie już zacząć przecierać oczy z wrażenia. Auto ma pobić rekordy przyspieszeń od 0 do 100 km/h, do 200 km/h oraz do 400 km/h. Przeciążenia mogą zwalić z nóg, więc żeby docisnąć do podłogi pedał gazu w tym aucie, trzeba będzie chyba przejść specjalne szkolenie w instytucie kosmicznym. Czwarta setka na prędkościomierzu, według zapewnień producenta, ma pojawić się przed upływem 20 sekund. Pojazd jadący 100 km/h zatrzyma się już po 28 metrach. Wyhamowanie z 400 km/h cofnie do przełyku nawet strawiony już pokarm – producenci podają, że zajmie nie dłużej, niż 10 sekund. Prędkość maksymalna ma dobić do magicznej granicy 450 km/h, co pozwoli powiedzieć prężącemu muskuły na podium Bugatti Veyronowi – „sorry, Ty tu nie stałeś”.

koeni_3

Powstanie tylko 6 sztuk tego auta i wszystkie zostały już sprzedane. Cena? Chyba nieistotna. Ja i tak czekam z niecierpliwością aż Koenigsegg udowodni, że Agera One:1 jest poważnym kandydatem do miana najszybszego auta na świecie.

Adam Gieras

Tagi: Ageraauto fascynacjeKoenigsegg Agera One:1najszybszy samochódOne:1zdjęcia
Poprzedni post

Włosi jednak uśmiercą Lancię?

Następny post

Fiat-Chrysler przedstawił pięcioletni plan działania

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Lego Icons defender 90 3

Land Rover Defender 90 od LEGO otwiera nową serię

Autor Konrad Stopa
20/03/2023
0

LEGO zaczyna mocniej wchodzić w modele prawdziwych samochodów. Mamy supersportowe marki jak Bugatti lub Ferrari, ale też Fordy lub Land...

Hyundai Ioniq 5 vs KIA EV6 5

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Autor Paweł Kaczor
16/03/2023
1

Kia i Hyundai to dwa motoryzacyjne bliźniaki. Niby różne, niby patrzące na siebie spode łba, ale jednak blisko ze sobą...

Utopiona Acura NSX 3

Acura NSX po 15 latach w rzece trafiła na aukcję

Autor Konrad Grobel
15/03/2023
0

Na początku XXI wieku do rzeki w USA wpadła Acura NSX. Spędziła tam około 15 lat, ale to nie koniec...

Renault Megane Coupe vs E tech 17

Trudne Wybory: elektryczne vs spalinowe Megane

Autor Paweł Kaczor
09/03/2023
0

Gdybym przesadził z sake, zapadł w zimowy sen, przegapił info o zupełnie nowym Renault Megane E-Tech i zobaczył właśnie to...

Następny post
Fiat+Chrysler Logo

Fiat-Chrysler przedstawił pięcioletni plan działania

Komentarze 2

  1. tolo says:
    9 lat ago

    mega wat to milion watów, 1000 W to kilowat

    Odpowiedz
    • Jacek Krawczyk says:
      9 lat ago

      Poprawione. Dzięki za czujność!

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET