Zużywanie sprzęgła zazwyczaj następuje powoli, dając o sobie znać postępującymi zmianami w jego pracy. Ponieważ jest to powolny proces niełatwo zauważyć że z naszym sprzęgłem dzieje się coś złego i warto wybrać się do warsztatu w celu zdiagnozowania problemu.
Objawy zużywania się sprzęgła
Jednym z pierwszych sygnałów świadczących o kiepskiej kondycji sprzęgła, kwalifikującym je do wymiany, jest problem z płynnym wybieraniem pierwszego oraz wstecznego biegu. Kolejne niepokojące objawy w pracy sprzęgła, mogące świadczyć o konieczności jego wymiany to odczuwanie wyraźnych wibracji w trakcie naciskania lub „twardy” pedał sprzęgła oraz szarpanie w trakcie ruszania. Zaniepokoić powinna nas także sytuacja, w której przy włączonym biegu auto nie przyspiesza w wyniku mocniejszego wciśnięcia pedału gazu i rosnących obrotów silnika.
Wszystkie powyższe symptomy zużytego sprzęgła nie oznaczają jeszcze, że konieczna będzie jego wymiana. Nie obędzie się jednak bez wizyty w warsztacie, w którym usłyszmy diagnozę dowiemy się na jakie naprawy i koszty musimy się przygotować. Możliwe przyczyny niepoprawnej pracy sprzęgła mogą być mniej poważne i nie kwalifikować go do wymiany, np. może okazać się że hydrauliczny układ sterowania sprzęgłem uległ zapowietrzeniu.
Bezwzględnie jeżeli zauważymy, że praca sprzęgła w naszym samochodzie jest nieprawidłowa musimy udać się do warsztatu w celu zdiagnozowania usterki. Jeżeli tego nie uczynimy, należy liczyć się z poważnymi problemami i większymi wydatkami w niedalekiej przyszłości. Czym dokładnie ryzykujemy? Przede wszystkim transportem samochodu lawetą do serwisu, a w konsekwencji zaniedbania usterki sprzęgła zepsuć mogą się także koło zamachowe oraz skrzynia biegów.
Wybór warsztatu
Jeżeli już spotka nas konieczność wymiany sprzęgła, nie ryzykujmy przeprowadzania tej naprawy w niesprawdzonym warsztacie. Pomimo tego, iż sprzęgło jest typowo eksploatacyjną częścią wymienianą bardzo często przez mechaników to nie każdy z nich potrafi zrobić to prawidłowo. Nowoczesne samochody wyposażone są najczęściej w sprzęgła samonastawne, które zachowują stały skok pedału oraz siłę nacisku potrzebną do ich obsługi bez względu na stopień wyeksploatowania tarczy. Montaż tego typu sprzęgła wymaga specjalistycznego wyposażenia warsztatu. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę sprzęgła w niesprawdzonym serwisie, możemy trafić na oszczędnego mechanika, który wymieni je bez użycia koniecznego sprzętu stosując swoje własne patenty. Efekty nieprawidłowo przeprowadzonego montażu sprzęgła zazwyczaj nie są widoczne natychmiast a sprzęgło założone w niefachowy sposób może się zacząć ślizgać po przejechaniu około kilkunastu tysięcy kilometrów.
Kupuj tanio sprzęgła i koła dwumasowe przez internet na https://www.sprzeglo.com.pl
Źródło: Sprzeglo.com.pl / art. sponsorowany