Zaczęło się standardowo – od prototypu. Następnie Kia przyspieszyła swoje działania i tak właśnie debiutuje model EV5.
Po zaledwie kilku tygodniach od momentu pokazania prototypu, Kia ujawniła model produkcyjny. Debiutuje on w Chinach. Przed Państwem Kia EV5. Pomimo debiutu w Chinach, samochód będzie dostępny też na innych kontynentach, w wielu krajach.
Model ma być uzupełnieniem pomiędzy modelami EV3 oraz EV4 a EV6.
EV5 dostępna będzie z baterią o pojemności 64 i 84 kWh. Wersja Standard Range wykorzysta akumulator o pojemności 64 kWh, natomiast wersje Long Range i Long Range AWD skorzystają z baterii o tej większej pojemności. Jak się można domyśleć po skrócie wersji – samochód będzie dostępny również z napędem na cztery koła. Szacowany zasięg pomiędzy 530 km a 650 km jest naprawdę imponujący. Czas jednak pokaże czy ma on odzwierciedlenie podczas faktycznego codziennego używania samochodu. Samochód korzysta z 400-woltowej instalacji co oznacza, że będzie można go ładować wolniej niż modele EV6 czy EV9. Prawdopodobną przyczyną takiego obrotu sprawy jest chęć obniżenia ceny wyjściowej samochodu.
Na dzień dzisiejszy nie znamy dokładnej daty kiedy Kia EV5 trafi do Europy.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Kia