• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jeździliśmy nowym Fordem Mondeo

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
24/11/2014
w Newsy
2
P1016560 scaled

P1016560 scaled

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ford zaprosił nas na pokaz nowego flagowego modelu w Europie. Mieliśmy okazję pokonać kilkaset kilometrów w towarzystwie dwóch wersji nadwoziowych, z silnikami: 1.5-litra EcoBoost 160KM oraz 2.0-litra TDCi 180KM.

Warto przeczytać

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Zmiany w SsangYong

Ford długo kazał Europejczykom czekać na nową generację Mondeo. Poprzednik został zaprezentowany w 2007 roku, i – pomimo liftingu sprzed czterech lat – trochę się już zestarzał. Długi czas oczekiwania wiązał się z przeniesieniem produkcji do Walencji i stworzeniem od podstaw nowej linii montażowej. Konstrukcja sprzedawana w Ameryce od dwóch lat zawitała jednak wreszcie do Europy, a w tym także do Polski. Jakie jest nowe, „światowe” Mondeo?

Pierwsze, co można zauważyć, to ewolucja stylistyczna. Nowy Mondeo wygląda dynamicznie, agresywnie i ładnie, a przód inspirowany Astonem Martinem dodaje mu powagi. Całość wpisuje się w obecną stylistykę marki. Trochę mniej ekstrawagancko prezentuje się wnętrze – poprawne, ale nie wyróżniające się specjalnie na tle konkurentów. Wykonanie auta jest dokładne. Nic nie trzeszczy, a plastiki są przyjemne w dotyku. Mówiąc o wnętrzu należy jednak szczególną uwagę zwrócić na fotele. Zaprojektowane wspólnie przez zespół lekarzy i inżynierów, nazywane przez Forda wielokonturowymi z funkcją aktywnego masażu Activ Motion, gwarantują komfort spotykany dotąd raczej w wyższej klasie pojazdów. Trzymanie boczne i długość siedziska są optymalne, a po przejechaniu kilkuset kilometrów nie odczuwałem dyskomfortu związanego z podróżą.

Tak, podróż 250 kilometrów po zmroku pozwala na zapoznanie się z nowym samochodem. Podróż Mondeo to przyjemność. Sztywne podwozie, rewelacyjne zawieszenie, świetne prowadzenie. Ford pokazuje, że potrafi tworzyć samochody, które świetnie trzymają się drogi, połykają zakręty, a to wszystko otoczone jest komfortem. Układ kierowniczy, choć wyposażony w elektroniczne wspomaganie, jest tak precyzyjny, że potrzeba chwili, aby się przyzwyczaić do prowadzenia.

 

New Ford Mondeo 2014 DDS7574
New Ford Mondeo 2014 DDS7574
New Ford Mondeo 2014 DDS7595
New Ford Mondeo 2014 DDS7595
New Ford Mondeo 2014 DDS7775
New Ford Mondeo 2014 DDS7775
New Ford Mondeo 2014 DSC8582
New Ford Mondeo 2014 DSC8582
New Ford Mondeo 2014 DSC8624
New Ford Mondeo 2014 DSC8624
New Ford Mondeo 2014 DSC8633
New Ford Mondeo 2014 DSC8633
New Ford Mondeo 2014 DSC8646
New Ford Mondeo 2014 DSC8646
New Ford Mondeo 2014 DSC8668
New Ford Mondeo 2014 DSC8668

 

fot. Ford Polska/materiały prasowe 

 

Mnogość elektroniki, w którą wyposażono prezentacyjne samochody wręcz przytłacza. Systemy aktywnego bezpieczeństwa takie, jak: wykrywanie pieszych, kontrola odległości od pojazdu poprzedzającego, asystent zmiany pasa ruchu, kontrola martwego pola, asystent parkowania, kamera cofania, cyfrowo analogowe zegary, panel dotykowy z możliwością sterowania systemami klimatyzacji, audio i nawigacji, reflektory adaptacyjne LED dostosowujące się do warunków zależnie od prędkości, warunków atmosferycznych i konta skrętu to nawet w tej klasie rzadko spotykane maksimum. Warto zwrócić uwagę na pojawiające się po raz pierwszy w Europie nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie, które w razie zderzenia wspomagają bezpieczeństwo pasażerów.

Silnik 1.5 EcoBoost to turbodoładowany benzyniak o mocy 150KM. Jest on wystarczający nawet dla wersji kombi. Oczywiście, jeżeli ktoś spodziewa się fajerwerków, musi sięgnąć po mocniejszą jednostkę, jednak w codziennej eksploatacji nie ma takiej konieczności. Auto przyśpiesza bez marudzenia, również dzięki dobremu zestrojeniu ze skrzynią biegów, co w efekcie owocowało dużą elastycznością. Ford od przyszłego roku zaproponuje też swoim klientom hybrydę oraz benzynowe 1.0 EcoBoost. Trochę mnie zastanawia, po co do sporego auta pchać tak małą jednostkę napędową, ale może inżynierowie widzą w tym logikę. W każdym razie chętnie bym sprawdził, czy takie maleństwo da sobie radę z napędzaniem flagowego Forda. Tak wielu opcji wyboru jednostek napędowych w Fordzie jeszcze nie było, więc każdy znajdzie coś dla siebie. W przyszłym roku pojawi się również opcja zakupu Mondeo z napędem na obie osie, co powinno jeszcze poprawić prowadzenie pojazdu.

Podsumowując Mondeo jest samochodem poprawnym. Na tle konkurentów wygląda pozytywnie, inżynierowie postarali się, aby auto było dopracowane i sprawiało satysfakcję swoim użytkownikom. Oczywiście nie jest to samochód, który zadowoli kogoś, kto szuka blichtru, luksusu lub ponadprzeciętnych emocji, ale jako samochód użytkowy, na dojazdy do pracy, po zakupy, jako transport na weekendy czy dłuższe urlopy powinien sprawdzić się idealnie.

Ceny Flagowego Forda rozpoczynają się od 89 tysięcy złotych, czyli porównywalnie do głównego konkurenta, Volkswagena Pasata.

 

Michał Ambroziak

 

P1016559
P1016559
P1016611
P1016611
P1016616
P1016616
P1016619
P1016619
P1016563
P1016563
P1016575
P1016575
P1016624
P1016624
P1016598
P1016598
P1016601
P1016601
P1016603
P1016603
P1016604
P1016604
P1016588
P1016588
P1016566
P1016566
P1016628
P1016628
P1016632
P1016632
P1016578
P1016578

 

fot. Michał Ambroziak 

 

 

 

Tagi: fordFord MondeoMondeonowe Mondeoprezentacja Forda Mondeowrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Limuzyna inna niż wszystkie – test BMW 750xd

Następny post

Będzie Twingo GT?

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

BMW M4

Oto jak może wyglądać odświeżone BMW M4

Autor Damian Kaletka
29/03/2023
0

Bawarska marka powoli szykuje się do odświeżenia swojego BMW M4. Sama Seria 4 została już kilkukrotnie przyłapana podczas zakamuflowanych testów,...

Następny post
1278

Będzie Twingo GT?

Komentarze 2

  1. aston jak ch__ says:
    8 lat ago

    aston z twarzy jak ch*j!

    Odpowiedz
  2. Obi says:
    8 lat ago

    Zewnętrznie ciekawy samochód, w środku jakoś peugeotem zajeżdża…

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET