Dawniej amerykański a dzisiaj należący do Stellantis Jeep jako jedyna marka w koncernie odnotowała wyraźny wzrost sprzedaży w Polsce.
Taka informacja z jednej strony może cieszyć, z drugiej mocno zaniepokoi władze Stellantis. Zarówno Alfa Romeo jak i Fiat nie notują w Polsce dobrego wyniku. Sytuację ratuje nieco Fiat Professional, który nadal zostaje w czołówce najchętniej wybieranych marek dostawczych w naszym kraju. Jednak strata do pierwszego Renault okazała się bardzo wyraźna.
Wracając do Jeepa to zanotował on 9% wzrost sprzedaży. W zeszłym roku na polskie ulice wyjechały łącznie 2194 nowe samochody tej marki To oznacza wzrost sprzedaży aż o 172 egzemplarze w porównaniu z 2022 rokiem. Udział marki w rynku polskim wyniósł 0,41%.
Liderem sprzedaży marki Jeep w Polsce pozostaje model Compass. Znalazł on 824 nabywców. Warto zauważyć, że tuż za nim uplasował się produkowany w Tychach model Avenger. Na najmniejszy w historii marki model zdecydowało się 694 klientów. Wszystko wskazuje na to, że w 2024 roku Avenger może przeskoczyć starszego brata. Do gamy modelu wprowadzono nową jednostkę oraz skrzynię automatyczną, przez co zainteresowanie tym autem może tylko wzrosnąć. Podium zamknął niedawny hit – model Renegade. Na bliźniaka Fiata 500x zdecydowało się 481 klientów.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Jeep