Mało kto spodziewał się, że marka utożsamiana z samochodami, które świetnie radzą sobie w terenie a pod maską mają potężne jednostki typu V6 tak szybko zyska popularność w wersji hybrydowej.
Prawda jest jednak taka, że hybrydowe modele Jeep-a radzą sobie świetnie. 10-krotny wzrost sprzedaży tych wersji silnikowych oraz 200 egzemplarzy, które wyjechały z salonów sprzedaży w Polsce są dowodem na to, że elektryfikacja pojazdów tej marki spotkała się z ciepłym przyjęciem.
Początek zmian należy liczyć od premiery modeli Renegade 4xe i Compass 4xe, która miała miejsce w zeszłym roku. Niewiele później do tego grona dołączyła również ikona marki – Wrangler, która doczekała się w tym roku wersji plug-in hybrid.
To właśnie Wrangler 4xe został sprzedany jako dwusetny egzemplarz sprzedanym w tym roku w Polsce zelektryfikowanym Jeepem. Samochód trafił do klienta z Warszawy i został odebrany od autoryzowanego dealera Euromobil. Tym samym makra wchodząca w skład koncernu Stellantis notuje w okresie od stycznia do października przeszło 10-krotny wzrost sprzedaży wersji hybrydowych plug-in w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Jeep