Wiele osób z niecierpliwością czekało na odświeżenie oferty amerykańskiej marki. Pomimo tego, że Jeep zaskakująco dobrze radzi sobie pod skrzydłami FCA to trudno powiedzieć, żeby oferta zaskakiwała nowościami. Sprzedaż ciągną modele – Renegade i Grand Cherokee. Dużo nowszy model – Compass nie sprzedaje się tak dobrze jakby można było się spodziewać.
Początek nowego 2021 roku to w końcu powiew świeżości w polskich salonach Jeepa. W ostatnich dniach do wielu punktów sprzedaży trafiła gorąca nowość – model Gladiator.
Gladiator to powrót do przeszłości. Nawiązanie do pierwszego pickupa w historii Jeepa. W 1947 roku przedstawiono Willysa Overland – pickupa z napędem na 4 koła. Kolejnymi modelami o tym nadwoziu były Gladiator/J Series, CJ-8 Scrambler oraz Comanche.
Nowy Jeep Gladiator to wielozadaniowy pojazd typu open-air. Jego przewagą nad konkurencją są z całą pewnością wyjątkowe możliwości terenowe. Oprócz tego zyskujemy długą 152-centymetrową, stalową skrzynię ładunkową, która pomieści sporo narzędzi czy innych ładunków.
Pod maską znajdziemy jeden z dwóch silników. Będzie to jednostka o pojemności 3,6 V6 z serii Pentastar lub 3-litrowy diesel. Do wyboru mamy 6-stopniową skrzynię manualną lub 8-stopniowy automat.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Jeep