• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jakie Renault wybrać – Megane RS czy Megane RS Trophy

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
07/10/2019
w Fascynacje, Nowe
0
sss

sss

224
SHARES
2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Bez wątpienia Renault Megane RS jest jednym z lepszych hothatchy na rynku. W końcu zmodyfikowana wersja R zdobyła rekord przejazdu zielonego piekła w Nurburgringu dla aut przednionapędowych. To mówi samo za siebie, ale spróbuję odpowiedzieć czy lepiej wybrać standardowe Megane RS, czy mocniejsze RS Trophy?

Można powiedzieć, że największą różnicę między tymi dwoma samochodami widać w danych technicznych i cenie. W mojej prywatniej opinii to jednak nie wszystkie różnice. Renault Megane RS jest bardziej uniwersalnym hatchbackiem, który potrafi się po prostu szybko poruszać. Wersja Trophy natomiast, to czysty, bardziej rasowy i wulgarny hothatch. Francuska marka rozwiała w niej wszystkie wątpliwości, które pozostawiała wersja standardowa i to wpływa na mój wybór, który padł na opcję Trophy.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Renault Megane RS

Trzeba przyznać, że 280 KM (390 Nm) na przednią oś to nie są już przelewki. Moc szybkich kompaktów rośnie z generacji na generację i mimo, że granica przyczepności przeniesiona jest już dawno, to takie samochody nie są dla każdego. Z drugiej jednak strony w Megane RS wcale nie jest takie straszne i agresywne jak mogłoby się wydawać. Duża zasługa w tym trybów pracy, które trochę ugrzeczniają i robią auto bardziej uniwersalnym.

Skupiając się na osiągach, wersja Megane RS do setki przyspiesza w 5,8 sekundy a jej prędkość maksymalna to 255 km/h. Co ciekawe niezależnie od faktu jaką skrzynię biegów auto posiada.

Samochód można już kupić za 124900 złotych.

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu

Renault Megane RS Trophy

Niby tylko 20 koni mechanicznych i 10 Nm więcej, ale też nowe zaciski hamulcowe od Brembo i 19-calowe felgi w standardzie. To znacząco wpływa na komfort jazdy, ale też sportowe doznania. Może to dziwić, bo zawieszenie w obu wersjach jest takie samo, ale w Trophy kierowca czuje dużo więcej i ma wrażenie, że nastawy są twardsze. Dzięki temu może jest mniej wygodnie, ale na pewno dużo bardziej emocjonująco.

Co do osiągów – mocniejsza wersja może osiąga setkę w 5,7 sekundy. Wersja z manualną skrzynią biegów rozpędza się do 260 km/h, a z EDC do 255 km/h.

Cena tej wersji – od 142 900 złotych.

Automat czy manual

Skoro już wiemy, że Renault Megane RS Trophy jest lepsze, to z jaką skrzynią biegów ją kupić? Patrząc na osiągi zmiany nie są aż tak znaczące. Same przekładnie również działają bardzo dobrze. Manual ma 6 biegów, a automat dwusprzęgłowy EDC posiada również 6 przełożeń (w tym błyskawiczny tryb ręczny z manetkami przy kierownicy). Druga opcja posiada jednak magiczny system „launch control”, który wyrzuca auto do przodu przy 3 tysiącach obrotów. Warto sprawdzić to na własnej skórze, ponieważ wciskanie w fotel trudno sobie wyobrazić.

Cechy wspólne

Co ważne obie wersje mają system 4 control, czyli tylne koła skrętne. Pomaga to w pokonywaniu szybko zakrętów, ale także podczas parkowania. Przy opanowaniu mocy pomaga również blokada mechanizmu różnicowego (w obu autach ta sama), więc autami naprawdę da się jeździć również po mokrym, ale jest to trudniejsze.

Co jeszcze łączy obie wersje? Genialny wydech od Akrapovica. I nie jest to żaden fałsz, tylko dwie złączone rury wydechowe w pięknym dyfuzorze. A brzmienie, po prostu genialne – duże strzały przy redukcji lub odpuszczeniu gazu. Sprawdźcie sami oglądając film.

Jeśli jednak nie przekonałem Cię do końca, warto to sprawdzić na własnej skórze, jak jeździ Renault Megane RS Trophy. Taką możliwość dla krakowskiej publiczności dają chłopaki z Elite Cars Kraków. Za jedyne 400 zł przez dobę poczujecie magię inżynierii Renault Sport. Weekend (od pt do pon) to koszt 1000 złotych – dobra cena jak za Megane RS Trophy i to z automatem.

Oczywiście standardowe testy omawianych aut przeczytacie już na naszej stronie. Wersję Trophy z manualem opisywaliśmy tutaj, a wersją z EDC jeździł Bartek. Zwykłe Megane RS opisane jest tutaj.

Konrad Stopa

Tagi: megane rsrenault megane rsrenault megane rs trophytrophy
Poprzedni post

Test: Hyundai i30 Fastback N-Line, czyli i30 z charakterem

Następny post

Przeciek nowego Mini JCW GP

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

mg3 vs cliio

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
0

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest...

Mazda 3 2025 (4)

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Autor Kacper Mazur
14/05/2025
0

Mazda od lat stara się udowadniać, że samochód to coś więcej niż środek transportu – może być źródłem radości, dumy...

t cross 2025

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Autor Damian Kaletka
12/05/2025
0

Przestronny, praktyczny jednak zbyt drogi.

mazda mx 5 nowa vs stara

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Autor Paweł Kaczor
08/05/2025
0

Historia motoryzacji wykreowała wiele kultowych samochodów. Wiele kultowych samochodów, które przegrały z pędzącym światem pełnym durnych norm i obostrzeń. Część...

Następny post
mini jcw 1

Przeciek nowego Mini JCW GP

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij