Część warsztatów działa na rynku z wieloma stałymi klientami, zatrudnia doświadczonych specjalistów, posiada nowoczesny obiekt oraz jest wyposażona w odpowiednie narzędzia i sprzęt. Możliwości i potencjał serwisu często buduje się przez wiele lat. Pojawia się kluczowe pytanie, jak optymalnie wykorzystać możliwości naszego warsztatu?
Rozwiązaniem może być wdrożenie odpowiedniego programu warsztatowego, który może pomóc nam w pełni wykorzystać potencjał naszego serwisu. Nie można już analogowo zarządzać firmą, nawet tą małą. Te czasy już dawno minęły.
Dzisiaj z pomocą przychodzą nam nowoczesne technologie. Teraz wszystkie czynności od przygotowania kosztorysu, przyjęcia pojazdu, utworzenia zlecenia, przyjęcia części z hurtowni, wystawienia faktury na robociznę i części, po pobieranie danych serwisowych, można obsłużyć tylko w jednym dedykowanym programie.
Kontrolowanie zarówno małej, średniej działalności jak i dużej firmy za pomocą kompleksowego systemu, to aktualnie jedyne rozsądne rozwiązanie. Umożliwia ono optymalne wykorzystanie potencjału serwisu, obniżenie kosztów i profesjonalne działanie na konkurencyjnym rynku, a także zapewnienie przewagi nad innymi firmami. Program może być wykorzystywany przez serwisy pojazdów ciężarowych, naczep specjalnych, maszyn budowlanych, samochodów dostawczych i osobowych, autoryzowane serwisy producentów pojazdów, logistyczne centra i transportowe bazy, mobilne serwisy, stacje SKP, itp.
Dedykowane zlecenia pozwalają szybko przyjąć pojazd do serwisu, z wykorzystaniem:
- bazy pojazdów ciężarowych, dostawczych i osobowych liczącej prawie 100 000 pozycji,
- funkcjonalności do odczytu danych z elektronicznych dowodów rejestracyjnych, jak i tradycyjnych w papierowej wersji,
- możliwości szybkiego wyboru pojazdu wg rodzaju napędu, ilości osi i rodzaju zabudowy lub nadwozia,
- interaktywnych schematów graficznych umożliwiających określanie uszkodzeń ciągnika lub naczepy (ciągniki z naczepami: platforma podwozie 4×2/2, 6×2/2, ciągnik z naczepą 4×2/2, 4×2/4, 4×2/6, 6×2/2, 6×2/4, 6×2/4; ciągniki ze specjalistycznymi naczepami: betonomieszarka, wywrotka, cysterna, autotransporter, kłonicowa),
- dedykowanego słownika z bazą usterek i usług dla pojazdów ciężarowych umożliwiającego szybkie rejestrowanie zgłoszeń np. problemu z działaniem retardera, usterki układu podnoszenia kabiny kierowcy, nieszczelności układu pneumatycznego naczepy, itp.
Biorąc pod uwagę liczne zmiany przepisów i prawa, należy zwrócić szczególną uwagę przy wyborze oprogramowania na to, czy producent zapewnia aktualizacje i rozszerzenia umożliwiające spełnienie zmieniających się wymagań prawno-podatkowych.
Istotnym jest również bezpieczeństwo danych warsztatu. Dane powinny być przechowywane w zabezpieczonej bazie danych. Kopie bazy powinny być tworzone automatycznie wraz z odpowiednim szyfrowaniem, aby były zabezpieczone przed nieodpowiednimi osobami i niepowołanym dostępem. Ważne, aby okresowo sprawdzać możliwości odzyskania danych z kopii, tak aby w przypadku awarii laptopa, komputera typu desktop lub serwera nie pojawiły się problemy z szybkim odzyskaniem niezbędnych danych.
Najlepszym rozwiązaniem jest wybór oprogramowania dostosowanego do potrzeb branży motoryzacyjnej. Ważne, aby zwrócić uwagę, czy program jest dedykowany do serwisów pojazdów ciężarowych, naczep i dostawczych. Jednym z najpopularniejszych programów, wśród różnych systemów dostępnych na polskim rynku, jest oprogramowanie Integra Truck 7. Program Integra Truck 7 to najnowsza generacja kompletnego programu dedykowanego do zarządzania serwisami pojazdów ciężarowych, naczep, samochodów dostawczych i osobowych. Rozwiązanie jest tworzone na bazie praktycznych doświadczeń, działając w branży Automotive już przez ponad 30 lat.
Modułowość oprogramowania pozwala dostosować program do potrzeb i wymagań warsztatu, przez co system jest optymalny zarówno dla małych i średnich serwisów, jak i dużych kompleksów motoryzacyjnych, baz transportowych i centrów logistycznych. Integra Truck 7 to intuicyjny program do prowadzenia serwisu, pozwalający na zautomatyzowanie wielu, codziennych procesów i integrację z innymi popularnymi rozwiązaniami na rynku. Oprogramowanie jest wykorzystywane przez ponad 5 000 użytkowników, w tym m.in. serwisy przynależące do sieci serwisowych oraz wiele indywidualnych warsztatów.
Oprogramowanie Integra Truck 7 zapewnia dostęp do funkcjonalności umożliwiających obsługę zleceń naprawy, tworzenie kosztorysów, ewidencjonowanie historii serwisowej. W programie można również rejestrować usługi związane z serwisem klimatyzacji i ilością zużytego czynnika. Elektroniczny terminarz umożliwia m.in. umawianie klientów i optymalne planowanie napraw w warsztacie pojazdów ciężarowych. Bieżące wersje programu zawierają wiele funkcjonalności wspierających firmy w dostosowaniu się do bieżących zmian w przepisach i wymogach prawnych.
Pomyłki przy ustalaniu cen robocizny to realne straty dla każdego warsztatu. W Integra Truck 7 dostępny jest katalog czasów napraw. Katalog zawiera interaktywny interfejs graficzny umożliwiający szybkie ustalenie czasochłonności i kosztów. Dostępne są także gotowe listy uwzględniające zakres czynności do wykonania w ramach okresowego przeglądu. Listy uwzględniają czynności, które należy wykonać dla danego pojazdu przy określonym przebiegu lub po danym czasie. Można również zaoszczędzić bardzo dużo czasu przy obsłudze dostaw. Oprogramowanie zapewnia funkcjonalność, która umożliwia import elektronicznych dokumentów (faktur, asygnat i WZ) od dostawców części i opon (ponad 150 różnych formatów od większości hurtowni). Jest dostępna także baza licząca ponad 1 000 000 zamienników części zamiennych. Dzięki temu możemy lepiej wykorzystać części, podzespoły, oleje i płyny, które są dostępne na magazynie.
Oprogramowanie warsztatowe może być zintegrowane ze sprzętami i urządzeniami diagnostycznym. Integracja obejmuje miedzy innymi systemem Bosch CoRe. Pozwala zaoszczędzić wiele czasu i uzyskać wygodny dostęp do protokołów diagnostycznych zapisywanych bezpośrednio w zleceniu. Dane i protokoły obrazujące stan pojazdu przed i po naprawie można wydrukować wraz z fakturą i przedstawić klientowi efekty naprawy, co znacząco ułatwia rozliczenie. Można również porównać wyniki diagnozy różnych pojazdów, co może skrócić czas weryfikacji usterek oraz poprawić efektywność pracy serwisantów.
W programie są dostępne raporty i zestawienia, które umożliwiają właścicielowi i kierownikom kontrolę różnych obszarów serwisu. Istnieje możliwość przeprowadzenia szybkiej analizy w zakresie bieżących kosztów, rentowności, rozliczania prowizyjnego serwisantów, sprzedaży części, opon i usług z uwzględnieniem wybranego okresu, kontrahentów, grup, itp.
Oprogramowanie Integra Truck 7 współpracuje również z dodatkowymi aplikacjami mobilnymi na smartfony i tablety dla mechaników oraz doradców serwisowych.
Integra Smart Workshop 2.0 to nowoczesne rozwiązanie, który całkowicie zmienia dotychczasową obsługę klientów. Papierowe dokumenty można zastąpić intuicyjnymi aplikacjami, znacznie przyspieszającymi cały proces obsługi klienta. Aplikacja dla doradców serwisowych, umożliwia szybkie przyjęcie pojazdu, a rozwiązanie dla mechaników zapewnia dostęp do wielu danych niezbędnych podczas naprawy m.in. zakres zlecenia, informacje techniczne, dane serwisowe, które są niezbędne podczas każdej naprawy.
Jeśli zastanawiasz się nad oprogramowaniem firmy Integra Software to poniżej znajdziesz dane kontaktowe:
- Formularz kontaktowy
- Telefon: +48 94 348 9222
- Email: poczta@integra.com.pl
- Więcej informacji na stronie firmy Integra Software: https://integra.com.pl/
Źródło: integra.pl / art. sponsorowany