• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Jak dostać dopłatę do elektryka?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
28/11/2019
w Porady
0
opel corsa e 1

opel corsa e 1

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Od dzisiaj teoretycznie można zgłaszać wnioski o dopłaty do kupna nowego samochodu elektrycznego. Osoby fizyczne mogą dostać aż 37 500 złotych, więc jest o co walczyć.

Wsparcia wszystkim udzielić ma Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Niestety nieznana jest data naboru wniosków, a dopiero zakup auta po tym terminie będzie brany pod uwagę. Nie ma zatem sensu mocno się spieszyć, chociaż opcja jest już na wyciągnięcie ręki. Dziś weszło w życie po prostu rozporządzenie na ten teamt.

Warto przeczytać

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Dotacja nie dotyczy osób posiadających firmy

Program dofinansowania zakupu elektryków kierowany jest wyłącznie do konsumentów. Nie dość, że z dotacji nie skorzysta osoba, która chciałaby kupić samochód elektryczny do firmy, to dodatkowo uniemożliwiono wystąpienie o dopłaty osobom, które chciałyby kupić elektryka na cele prywatne, o ile prowadzą one własną działalność. Wskazuje na to nie tylko sam tytuł rozporządzenia, ale też jedna z pozycji na liście dokumentów, jakie należy dołączyć do wniosku. Jest to obowiązkowe oświadczenie osoby fizycznej, że nie wykonuje ona działalności gospodarczej.

Warunki zdobycia dopłaty:

  • -oświadczenie osoby fizycznej lub osób fizycznych o nieprowadzeniu działalności gospodarczej;
  • -pojazdu nie można sprzedaż przez dwa lata od daty zakupu;
  • -zobowiązanie do rejestracji pojazdu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez minimum dwa lata od daty zakupu;
  • -obowiązkowe jest kompletne ubezpieczenie AC/OC od zniszczeń oraz utraty na skutek zderzeń, kolizji, zdarzeń losowych, uszkodzeń przez osoby trzecie oraz kradzieży.

Maksymalna dopłata 30 procent może wynieść 37,5 tysiąca złotych

Zgodnie z rozporządzeniem, w formie dopłaty będzie można uzyskać zwrot 30% ceny zakupu elektryka, jednak nie więcej niż 37,5 tys. zł. Cena samochodu nie może przekraczać 125 tys. zł, co oznacza, że na dotacje „załapie się” zaledwie kilka dostępnych w Polsce modeli elektryków.

Jaka będzie realna cena zakupu tych pojazdów? Tak wygląda to według zestawienia Carsmile:

  1. Opel Corsa-e, cena 124 490 zł, po dotacji 87 143 zł
  2. Peugeot e-208, cena 124 900 zł, po dotacji 87 430 zł
  3. Renault Zoen, cena 124 900 zł, po dotacji 87 430 zł
  4. Nissan Leaf, cena 118 000 zł, po dotacji ok. 83 000 zł
  5. Skoda CITIGOe, cena 73 300 zł, po dotacji 51 310 zł
  6. Smart ForTwo, cena 94 500 zł, po dotacji 66 150 zł
  7. Smart ForFou,r cena 96 000 zł, po dotacji 67 200 zł
  8. VW eUp! Cena 96 290 zł, po dotacji 67 403 zł

Niestety wszystkie droższe elektryki będą wyłączone z dopłat. Nie kupimy więc w tym programie, ani elektrycznego Audi, ani Jaguara. Pytanie co stanie się np. z mocno promowanym Volkswagenem ID, którego cena póki co została ustalona na 129 919 zł, czyli minimalnie powyżej limitu. Sytuację wykorzystał też Nissan, który obniżył niedawno cenę swojego Leafa, oraz Renault podobnie robiąc z modelem Zoe.†

Czy opłaca kupić się elektryka?

Ceny elektryków po dotacji zrobiły się przyzwoite, ale w dalszym ciągu podstawowe różnice w kosztach użytkowania nie są w stanie pokryć różnicy w cenie w akceptowalnym dla użytkownika okresie czasu. Do tego dotacje obejmują małe samochody, a te raczej dużo nie jeżdżą. Ale jest też ogromny plus, bo za elektryczne auto segmentu B nie musimy już płacić 120 tys. zł. Teraz możemy kupić je za ponad 87 tys. zł.

Porównanie kosztów użytkowania
Peugeota 208 w czasie 3 lat
(10 tys. km na rok)
WersjaBenzyna Diesel Elektryk
Paliwo *6593 4713 2535
Serwis **29003200600
suma949379133135
koszt roczny21201 5921045
cena zakupu634007190087430 ***
Różnica w cenach ****2403015530–
Liczba lat po których cena się wyrówna *****11,39,7–
  • *pb 5,11 zł, ON 4,91 zł, prąd
  • **Serwis benzyna co 15 tys. km; diesel co 20, elektryczny raz w roku
  • ***cena po dotacji
  • ****w porównaniu z wersją elektryczną
  • *****w porównaniu z ceną elektryka

Dobrze, że w końcu coś z tą elektromobilnością w Polsce ruszy. Dopłaty za granicą to normalna rzecz. Zobaczymy jak długo się one utrzymają i ile elektryków trafi na polskie drogi. Dobrze by było, gdyby równocześnie powstała także infrastruktura potrzebna do ładowania tych aut. Najlepiej za darmo, a nie jak teraz w większości opanowana przez firmy nastawiające się na zysk.

Konrad Stopa
Źródło: Carsmile

Tagi: dopłatadopłata do elektrykówjak dostać dopłatę do elektrykaprzepisy
Poprzedni post

AC Schnitzer wziął na warsztat Toyotę Suprę

Następny post

Test: Peugeot Partner Furgon – chłodnia

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Porsche na torze

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Autor Redakcja Motopodprad
04/11/2025
1

Kiedy mówimy „Porsche”, niemal każdy od razu myśli o legendarnym modelu 911 Carrera. To samochód, który od lat budzi emocje...

Warsztat

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Autor Redakcja Motopodprad
28/10/2025
0

W warsztacie samochodowym liczy się wiedza mechanika oraz sprzęt, którym wykonuje on swoją pracę. Wysokiej jakości narzędzia i urządzenia decydują...

1

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Autor Redakcja Motopodprad
20/10/2025
0

Złota polska jesień to magiczny czas – pełen barw, spokoju i podróżniczych inspiracji. Kiedy powietrze staje się rześkie, a lasy...

Integra SPO 25

Jak zaoszczędzić czas na przyjęciu pojazdu do serwisu w trakcie sezonu wymiany opon?

Autor Redakcja Motopodprad
17/10/2025
0

Środek sezonu wymiany opon? Klienci czekają niecierpliwie, a Ty zastanawiasz się jak usprawnić przyjęcie pojazdów? Odkryj oprogramowanie do serwisu opon...

Następny post
GLOWNE peugeot partner izoterma chlodnia 2019 1

Test: Peugeot Partner Furgon - chłodnia

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.