Jak brzmi i jak przyspiesza Mercedes A35 AMG?

Ma 306 KM, napęd na wszystkie koła, żółty lakier i strzela z wydechu. Mowa o najnowszym hothatchu ze Stuttgartu – Mercedesie A35 AMG.

Silnik tej A-klasy rozwija 306 KM choć ma zaledwie 2 litry pojemności. O taki wynik dba turbosprężarka typu twin-scroll. Jak z dźwiękiem w tym samochodzie? Przyznam, że trochę rozczarowująco. Na filmie słychać dźwięk w dwóch trybach. Są dość podobne do siebie jeśli chodzi o wrażenia z zewnątrz. W kabinie odczuwa się większą różnicę pomiędzy trybami, choć to i tak nie jest tak rasowy dźwięk, do jakiego przyzwyczaił nas AMG. Trochę szkoda, ale to najmniej agresywne i najtańsze AMG – nie oczekujmy cudów. Ważne, że w Sport+ strzela z wydechu przy odpuszczeniu gazu. Na postoju tego efektu nie doświadczycie.

Zdecydowanie więcej wrażeń dostarcza napęd 4Matic. Za sprawą zmyślnej elektroniki i inteligentnego rozdziału momentu obrotowego auto przyspiesza w 4,7 s do 100 km/h. Sprawdziłem to – niewiele jest szybszych samochodów jakimi miałem okazję jeździć. A35 AMG potrafi robić Race Start po kilka razy z rzędu z tą samą brutalnością. Instrukcję jak uruchomić tę funkcję znajdziecie w poniższym filmie.

Już niedługo na naszym kanale YouTube zamieścimy pełny test Mercedesa A35 AMG. Stay tuned!

Bartłomiej Puchała

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.