Jaguar E-Pace – nowy bestseller?

Crossover Jaguara ma wszystko, by w krótkim czasie zostać najlepiej sprzedającym się modelem marki.

 

Ma też wiele argumentów, by powalczyć z niemiecką konkurencją – Audi Q3, Mercedesem GLA i BMW X1. Najbardziej zauważalnym z nich jest design – częściowo aluminiowa karoseria łączy w sobie lekkość, sport i cechy charakterystyczne wspólne z innymi Jaguarami. Do E-Pace będzie można zamówić koła w rozmiarze 21 cali, po raz pierwszy w tym segmencie. Design wnętrza był mocno wzorowany na modelach F-Type i F-Pace, czyli najlepszych w obecnej gamie Jaguara. Wielką zaletą E-Pace ma być pakowność i przestrzeń doprawione świetnymi materiałami wykończeniowymi i szerokim wachlarzem opcji dekoracyjnych.

Ciekawa będzie także gama silnikowa – trzy diesle i dwie benzyny, wszystkie o pojemności 2 litrów i wyposażone w turbosprężarki. Wśród turbodiesli można wybierać pomiędzy opcjami 150, 180 i 240 KM, gdy benzynowce mają 245 lub 300 KM. Warto zwrócić uwagę, że najmocniejsze jednostki Jaguara E-Pace oferują poziom mocy niedostępny u niemieckiej konkurencji np. BMW X1 ma najmocniejsze silniki o mocy 231 KM, Audi i Mercedes podobnie (z wyjątkiem RS i AMG). Być może tutaj Jaguar upatrzył sobie niszę.

 

2018 jaguar e pace 1 Jaguar E Pace   nowy bestseller?

 

Oprócz najsłabszego diesla wszystkie wersje E-Pace będą wyposażone w napęd na 4 koła. Większość aut będzie wyjeżdżać z fabryki wyposażona w 9-biegowy automat, choć w wybranych wariantach 6-biegowy manual będzie standardem. Oprócz tego dwie linie stylistyczne (standardowa i R-design), pakiety wyposażenia i niezliczona liczba opcji, czyli schemat od lat znany z niemieckich samochodów klasy premium.

W USA cennik zaczynać się będzie od $38 600, ale trzeba pamiętać, że na tamten rynek będą oferowane tylko modele benzynowe. Europejskie cenniki wkrótce się pojawią.

Bartłomiej Puchała

fot. Jaguar

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.