Ile kosztuje Audi RS 3?

Zaprezentowane kilka dni temu Audi RS 3 to prawdziwy oldschool. Jeżeli to faktycznie ostatnie auto z pięcioma cylindrami na europejskim rynku, to podejrzewam, że kiedyś będzie zyskiwać na wartości. Jeżeli macie trochę wolnej gotówki, to może właśnie tak powinniście ją zainwestować? No właśnie, tylko ile to jest trochę?

Co najmniej 275 tysięcy za wersję Sportback (czyli hatchbacka) i 284 tysiące za wersję Limousine (czyli sedana). Ale przecież nikt nie kupuje bieda wersji RS 3. Zobaczmy więc co możemy do niej dokupić i ile może kosztować nowa, najszybsza trójka na pełnym wypasie. Od razu mówię, że w tym tekście zajmę się tylko konfiguratorem – o osiągach i parametrach RS 3 poczytacie w tekście Konrada. Zaczynajmy.

%name

Wybieram hatchbacka

Nie jest to łatwy wybór ale Sportback chyba podoba mi się bardziej. Wybieram więc go w konfiguratorze i przechodzę do zakładki Linie i pakiety. Zobaczmy co my tu mamy.

Na samej górze znajduje się Pakiet promocyjny Superior, który zawiera kamerę cofania, podgrzewane fotele przednie, reflektory Matrix LED, nagłośnienie Bang & Olufsen i kilka innych rzeczy. Głupio tego nie mieć w aucie za prawie 300 tysięcy. Zaznaczam więc pakiet, a cena rośnie o 14 900 złotych.
Następna opcja to Pakiet RS Dynamic plus ze sportowym zawieszeniem i prędkością maksymalną zwiększoną do 290 km/h. Kosztuje tylko 10 910 złotych, biorę. Aj, żeby go wybrać, muszę dodać jeszcze ceramiczne hamulce. Wybieram takie z czerwonymi zaciskami za 29 170.
Ostatni konieczny pakiet to Pakiet stylistyczny RS plus w kolorze czerwonym. Pikowana skóra na siedzeniach, czerwone przeszycia i czarna podsufitka. Pakiet kosztuje 5 310, ale po wybraniu go trzeba dodać coś jeszcze, więc cena rośnie o kolejne 12 tysięcy.

Zrzut ekranu 2021 07 23 o 11.45.33 1024x491

Nasze Audi kosztuje już ponad 340 tysięcy

A to przecież jeszcze nie koniec. Następna zakładka nosi nazwę Silnik i napęd, ale nie mamy w niej nic do wyboru więc idziemy dalej. Czas na stylistykę. Wybieram żółty lakier Python za 4 130 złotych i 19” felgi za kolejne 4 130. Dokładam jeszcze spojler dachowy Carbon za 9 730 i pakiet optyczny Czerń plus za 1 770 zł. Moje Audi wygląda tak:

Zrzut ekranu 2021 07 23 o 11.45.02 1024x519
Zrzut ekranu 2021 07 23 o 11.45.44 1024x501

We wnętrzu w zasadzie nie mam już czego wybierać, wszystko załatwiły poprzednie pakiety. Dodaje tylko elektryczną regulację do przednich foteli z pamięcią ustawień fotela kierowcy za 5 120 złotych. Nie muszę za to dodawać dźwigni zmiany biegów – na całe szczęście jest w standardzie.

Zrzut ekranu 2021 07 23 o 11.46.53 1024x244

Została jeszcze zakładka Wyposażenie

Nie jest ona wyjątkowo długa, ale pozwoli podbić trochę cenę. Niektóre opcje ominę, ale wezmę: pakiet systemów asystujących (15 200 złotych), wyświetlacz head-up (4 7200) i sportowy układ wydechowy RS (5 900). Wyszło 387 950 złotych, ale to nie jest jeszcze maksymalna cena.

Ile może kosztować maksymalnie Audi RS 3?

To też sprawdziłem. Wybrałem wersję Limousine i dodałem do niej wszystkie możliwe opcje, po to, żebyście wy nie musieli. Uwaga – najdroższa możliwa RS 3 kosztuje… 481 130 złotych i wygląda tak.

Zrzut ekranu 2021 07 23 o 11.34.13 1024x518

Mi do szczęścia wystarczyłby ten żółty hatchback.

Wojciech Kaleta
Zdjęcia: Audi i konfigurator Audi

Dyskusja

komentarzy

Wojciech Kaleta

Student dziennikarstwa i pasjonat motoryzacji. Pisanie na bloga to dla niego praktyka zawodowa i jednocześnie rozrywka po dniu na uczelni. Teoretycznie posiada Fiata Stilo, ale częściej wybiera komunikację miejską, lepiej nie pytajcie dlaczego.