Site icon Motopodprad.pl

I jest – nowa Dacia Duster

Dacia Duster nowa

Dacia Duster nowa

Dacia Duster w 2024 zyska ciekawe nadwozie, lepsze wnętrze, ale stanie się też hybrydą. Jak oceniacie te zmiany?

To już trzecia generacja tego rumuńskiego hitu. Z upływającymi latami Dusterowi coraz trudniej podtrzymać rynkowy sukces pierwszej generacji, ale cena nie jest już tak atrakcyjna jak kiedyś. Plotki mówią, że auto będzie kosztować minimum 80 tysięcy złotych.

Nowa Dacia Duster wygląda bardzo nowocześnie. Oczywiście bryła i cechy charakterystyczne zostały i poznacie w nim nadwozie sprzed lat, ale teraz pojawiło się więcej prostych kształtów. W mojej opinie Duster wygląda niemal jak koncept, bo tylne lampy są jak wyjęte z komputerowego renderu. Wiele ostrych linii i załamań sprawia, że auto wygląda kanciasto, ale też trochę futurystycznie. Na pewno zwrócicie na nie uwagę – i co najważniejsze nie wygląda już budżetowo. Czy ładnie? Każdy ma swoją opinię…

Dacia Duster 2024

W 4,3-metrowej karoserii pojawiła się większa kabina pasażerska, chociaż skrócono rozstaw osi o 1,6 cm. Bagażnik ma teraz 472 litry, ale najważniejsze są lepsze materiały w środku. Dzięki temu Duster nie ma być już kojarzony z marką budżetową. Projekt jest tak samo nowoczesny jak karoseria, a twarde materiały mają ciekawe kształty. Producent zapewnia, że wiele z nich jest z recyklingu.

Cyfrowe zegary i spory ekran systemu infotainment ma zaspokoić potrzebę świeżych kształtów i cyfrowych wodotrysków. Oczywiście nie wszystko będzie dostępne w najtańszych wersjach, ale opcji w konfiguratorze nie brakuje. Co ważne, panel do obsługi klimatyzacji pozostał również w formie standardowych przycisków.

Duster będzie hybrydą

Ale nie będzie można go kupić z dieslem. Na szczęście pozostała opcja z fabrycznym LPG (100 KM z silnikiem 1.0 litra z zasięgiem nawet 1300 km na 50-litrowym zbiorniku paliwa i takim samym pojemnościowo na gaz). Drugą opcją będzie 130-konna benzyna o pojemności 1,2 l, ale z trzema cylindrami i instalacją 48V (miękka hybryda). To w tej wersji można pokusić się już o napęd 4×4. W standardzie FWD i 6-biegowy manual.

Dacia Duster 2024 tył

Na szczycie konfiguratora stoi 140-konna czysta hybryda. 1,6 litra pojemności silnika i ponad 1,2 kWh akumulator pomoże pokonać kilometry jak najbardziej ekologicznie.

Samochód na rynek trafi już w styczniu przyszłego roku.

Konrad Stopa
fot. Dacia

Exit mobile version