• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Platinum – czy jest wystarczająco praktyczny na wakacyjny wyjazd?

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
12/04/2023
w Nowe, Wypad
0
hyundai tucson 01

hyundai tucson 01

798
SHARES
7.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter


Nie tak dawno temu Bartek sprawdzał tego samego Tucson’a podczas swojego testu. Dokładnie opisał wszystkie jego wady oraz zalety, dlatego też ja postanowiłem zapakować do niego trochę bagaży oraz dodatkowego pasażera i wybrać się na tygodniowy urlop nad polskie morze.

Słów parę o praktyczności

Tucson nie należy do małych samochodów – na długość mierzy on 4500 mm, na szerokość 1865 mm, a na wysokość 16500 mm. Dlaczego o tym wspominam na samym początku testu? Otóż dlatego, że wymiary zewnętrzne obiecują nam przestronne wnętrze, jednak w praktyce okazuje się być ono dosyć mało ustawne.

ADVERTISEMENT

Tygodniowy wyjazd nad morze w dwie osoby z „futrzastym” przyjacielem wymaga zabrania ze sobą nie tylko sporej ilość ubrań (pogoda potrafi być bardzo różna), ale także kilka dodatkowych akcesoriów dla zwierzaka. Do bagażnika o pojemności 616 litrów udało nam się zmieścić dwie duże walizki, parę plecaków i w zasadzie to tyle. Niby nie jest on mały, ale brakuje w nim trochę ustawności. Do półki jest dosyć nisko, jest on też na tyle krótki, że zmieszczenie jednej z walizek okupione było postawieniem oparcia kanapy do pionu, w innym wypadku klapa bagażnika nie chciała się domknąć. Cała reszta bagaży znalazła swoje miejsce na kanapie z tyłu. Być może to kwestia zabrania ze sobą zbyt dużej ilości rzeczy albo kiepskiego pakowania, jednak gdyby poza nami były jeszcze dodatkowe osoby to nie za bardzo wyobrażam sobie zapakowanie ich toreb.

hyundai tucson 21
hyundai tucson 21

Sama kabina faktycznie nie rozczarowuje pod względem ilości miejsca. Fotele są wystarczająco wygodne i po trasie nad morze kręgosłup nie dawał o sobie znać. Do tego są one wentylowane oraz podgrzewane. Narzekać nie można także na ilość schowków, uchwytów czy półeczek – tego wewnątrz jest sporo i bez problemu da się rozmieścić wszystko tak by było pod ręką.

Warto przeczytać

Test: Mercedes-Benz EQE 350+ – wycisnąć maksimum

Trudne wybory: Ford Puma ST vs VW Polo GTI

Test: Toyota GR Supra MT – nic tylko jeździć

Minusem natomiast jest praktyczność deski rozdzielczej – ze względu na całą masę błyszczącego, czarnego plastiku okropnie trudno jest ją utrzymać w czystości. Kurz i wszystkie inne latające „śmieci” skutecznie przyczepiają się do połyskującego tworzywa. Dodajcie do tego jeszcze mocno widoczne odciski palców (niemal wszystkie przyciski są dotykowe) i odbłyski światła w słońcu, a finalnie otrzymacie chyba najbardziej irytującą rzecz w nowym Tucsonie. Jeśli jesteście estetami tak jak ja, to będzie Was to niesamowicie drażniło.

hyundai tucson 20
hyundai tucson 20

Jak jeździ się Tucsonem?

Przyznać muszę, że kompaktowy SUV Koreańczyków jest bardzo przyjemnym samochodem do połykania kilometrów. Zawieszenie jest komfortowe i przyjemnie radzi sobie z wybieraniem nierówności. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi w kabinie da się usłyszeć delikatne szumy wiatru z okolic lusterek. Podwozie oraz nadkola zostały solidnie odizolowane, dzięki czemu w ogólnym rozrachunku wyciszenie wnętrza stoi na dobrym poziomie. Układ kierowniczy jest dobrze wyważony – Tucson pewnie zmierza w zadanym kierunku i nie wymaga od nas stałego korygowania toru jazdy czy pilnowania samochodu. Ze względu na zastosowanie tutaj „klasycznego” automatu, a nie bezstopniowej przekładni CVT samochód w trasie nie wyje i dokładanie mu kolejnych kilogramów bagażem nie robi na nim specjalnego wrażenia.

Na pokładzie Hyundai’a znalazła się cała masa asystentów jazdy. Do większości z nich nie mam większych zastrzeżeń – choć czuć w ich działaniu upływ czasu to dają one faktycznie poczucie bezpieczeństwa i wsparcia podczas jazdy. Dosyć kiepsko działa niestety asystent pasa ruchu. Często zdarzało mu się błędnie odczytać linie i z uporem spychać samochód w zupełnie inne miejsce niż powinien jechać. W mieście bardzo często trzeba siłować się z kierownicą. Na trasie, podczas korzystania z adaptacyjnego tempomatu nieustannie pojawia się komunikat o trzymaniu rąk na kierownicy pomimo też, iż znajdują się one na niej. Ten element wymaga w Tucson poprawy.

hyundai tucson 13
hyundai tucson 13

Na jednym baku da się przejechać nawet 700 kilometrów

Zużycie paliwa na drogach ekspresowych według komputera pokładowego to 7,4 litra. Nie uznałbym tego wyniku ani za wybitnie zły, ani za przesadnie dobry. Taka norma dla tego typu samochodu. W mieście jest oczywiście znacznie lepiej – nie raz udawało mi się zejść do okolic 5 litrów. Tutaj widać przewagę napędu hybrydowego. Przy prędkościach autostradowych zużycie paliwa skakało do około 9 litrów co jest już w mojej ocenie wynikiem nieco za wysokim.

Cennikowo za taką konfigurację Tucson’a jaką widzicie na zdjęciach trzeba zapłacić 230 500 zł. Z ciekawości sprawdziłem, jak wygląda sprawa z podobnie wyposażoną Toyotą Rav4 z 222–konnym układem hybrydowym. Za japońską propozycję trzeba zapłacić nieco więcej, bo 237 700 zł.

hyundai tucson 04
hyundai tucson 04

Całościowo Tucson poza dosyć mało ustawnym bagażnikiem i średnio działającym asystentem pasa ruchu bardzo dzielnie poradził sobie z postawionym mu zadaniem. Jest to komfortowy i odprężający w trasie samochód, a o to chyba chodzi w tego typu konstrukcjach by w jak najlepszych warunkach przewieźć pasażerów z jednego punktu do drugiego. Po pokonaniu nim ponad 1200 kilometrów ani razu nie poczułem w nim zmęczenia czy dyskomfortu. Być może Toyota zużyłaby trochę mniej paliwa w trasie, ale Hyundai bardziej trafia do mnie swoim designem i klasyczną przekładnią automatyczną.

Jakub Głąb

Zdjęcia Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Platinum:

hyundai tucson 01 1
hyundai tucson 01 1
hyundai tucson 02
hyundai tucson 02
hyundai tucson 03
hyundai tucson 03
hyundai tucson 04
hyundai tucson 04
hyundai tucson 05
hyundai tucson 05
hyundai tucson 06
hyundai tucson 06
hyundai tucson 07
hyundai tucson 07
hyundai tucson 08
hyundai tucson 08
hyundai tucson 09
hyundai tucson 09
hyundai tucson 10
hyundai tucson 10
hyundai tucson 11
hyundai tucson 11
hyundai tucson 12
hyundai tucson 12
hyundai tucson 13
hyundai tucson 13
hyundai tucson 14
hyundai tucson 14
hyundai tucson 15
hyundai tucson 15
hyundai tucson 16
hyundai tucson 16
hyundai tucson 17
hyundai tucson 17
hyundai tucson 18
hyundai tucson 18
hyundai tucson 19
hyundai tucson 19
hyundai tucson 20
hyundai tucson 20
hyundai tucson 21
hyundai tucson 21
hyundai tucson 22
hyundai tucson 22
Tagi: hybrydahyundaihyundai tucsonpolskie morzetucson
Poprzedni post

Ile koni mechanicznych ma bolid F1?

Następny post

BMW XM Label Red – pokaz możliwości

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Mercedes EQE na tle turbin wiatrowych

Test: Mercedes-Benz EQE 350+ – wycisnąć maksimum

Autor Bartłomiej Puchała
26/05/2023
0

Nowa gama modeli EQ, w tym nowy sedan EQE, jest technologiczną perełką w gamie Mercedesa. Sprawdzamy, jak z tą technologią...

Puma st vs polo gti 4

Trudne wybory: Ford Puma ST vs VW Polo GTI

Autor Paweł Kaczor
25/05/2023
0

Hot Hatche. Kochasz je? Lubisz je? Szanujesz je? ZAPOMNIJ!!! Miejskie Hot Hatche są na wymarciu! Tak, takich aut praktycznie już...

supra19 2

Test: Toyota GR Supra MT – nic tylko jeździć

Autor Konrad Stopa
24/05/2023
1

Toyota Supra piątej generacji swoją historię piszę w trochę inny sposób niż jej poprzedniczki. Nie znaczy to jednak, że to...

Ford Tourneo Custom Active

Test: Ford Tourneo Custom Active – wymusza interakcję i jest pojemny

Autor Konrad Grobel
22/05/2023
0

Ford Tourneo Custom Active to osobowy van stworzony z Transita, który ma wiele zalet. Jednak czy pozwolą przykryć również wiele...

Następny post
bmw xm label red 2023 1

BMW XM Label Red - pokaz możliwości

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET