Hyundai Kona Hybrid – gdy elektryk to zbyt dużo

Hyundai Kona EV jest jednym z najlepszych elektryków na rynku, ale jest drogi i może być dla wielu osób zbyt mało atrakcyjny. To nic, bo nadchodzi wersja hybrydowa.

Wariant hybrydowy nie będzie wcale topowym w gamie miejskiego Hyundaia Kona. Jego motor 1.6 sparowany z elektrycznym dają w sumie 140 KM, podczas gdy najmocniejsza benzyna ma w tym modelu 177 KM.  Hybryda posiada malutką baterię o pojemności 1.56 kW, dlatego nie będzie mogła jeździć tylko na energii elektrycznej. Jest to więc miękki wariant, ale ze sporym silnikiem elektrycznym. Przewidywane spalanie średnie ma wynosić 3,9 l/100 km.

Z zewnątrz nie da się odróżnić zwykłego Hyundaia od hybrydy. Jedyną nowością są inne wzory felg aluminiowych, a w środku wykończenia w stylu black & white. Wersje wyposażenia są analogiczne jak w spalinowej odmianie Kony.

hyundai kona hybrid 1 1024x576 Hyundai Kona Hybrid   gdy elektryk to zbyt dużo

Hyundai nie podał na razie żadnych cenników. Wiadomo tylko, że w Europie Kona Hybrid pojawi się w sierpniu. 

Bartłomiej Puchała
fot. Hyundai

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.